Är jag ensam om att spela frisk?

Mer
3 år 2 månader sedan #1318903 av Admin1
Personer med autism brukar kunna ha flera psykiatriska tilläggsdiagnoser, och kan psykiatriskt sett vara multisjuka men vid schizofreni oftast bara en diagnos, men där förekommer ångest och depressioner ofta. Ångest är det jobbigaste symptomet vid schizofreni.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318910 av Nissegossen
Jagade ut ångesten fann att den inte kunde göra något i verkligheten. Det fattade jag att den endast hade makt så länge jag trodde den kunde påverka min verklighet i mig själv. Utanför mig hade den ingen alls makt. Då jagade jag ut resterna av ångest. Tro inte det var lätt, jag har haft dödsångest som luktat skit på tre meters håll. I dag tillåter jag inte ångest mer i mitt liv. Jag är fri från ångest och har inga rädslor, dock iakttar jag sunt förnuft

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1318915 av koi
Jag fick ”bannor” av psykiatrin för att jag inte berättat när rösterna kommer och tar över. Blev uppmanad att berätta på en gång när det sker. Inte ”låtsas att det regnar” och hoppas på att det går över. Spela normal.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318925 av Cosmos
Är väldigt konstigt att ha psykosdiagnos samtidigt som man har flera diagnoser på personlighetsstörningar. Fast är man borderline kan man hamna i psykos ibland men då har man inte schizofreni eller schizoaffektiv.

En tjej jag träffade på en kurs pratade vitt och brett om att hon hade 9 diagnoser men var ute efter en Aspergerdiagnos också för att då skulle hon få LSS... 
Mer
3 år 2 månader sedan #1318933 av Geta
Personer med NPF-diagnoser verkar tävla om att ha många diagnoser. Personer med schizofreni har sällan mer än en diagnos. Min psykoterapeut sa att jag var en "enkel" människa. Det är nog så vid schizofreni.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318944 av krokus
Cosmos och Geta,

Jag har tydligen atypisk autism, och jag tycker att det bara finns en fördel med den diagnosen: tandvårdstödsintyget från LSS. 

Arbetsförmedlingen tror att jag har utvecklingsstörning och har inlärningssvårigheter pga autismskitdiagnosen. Om jag fick bestämma skulle den tas bort från mitt liv!