Vilken diagnos vill du ha?

Mer
5 år 9 månader sedan #1067050 av Nissegossen
Inge F, den här sjukdomen schizofreni gör ingen skillnad pga kön, det är svårt för alla även kvinnor drabbas, samt att de nyligen insjuknade har det värst, vill inte ha den tiden tillbaka då jag troligen begår självmord då sjukdomen är hemsk i början.

Jag har mycket jag skulle säga till en nyinsjuknad om det var i närheten av mig. Det är rent lidande och jag skulle i så fall vara på plats och pratat med personen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1067053 av wasp
Svar från wasp i ämnet Vilken diagnos vill du ha?
Ingen alls! Fullt frisk är bara att drömma om. Senast var visst 1977!
Mer
5 år 9 månader sedan #1067059 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilken diagnos vill du ha?
Tycker att jag får den ena diagnosen efter den andra. Diabetes, hudcancer, grå starr....
Mer
5 år 9 månader sedan #1067109 av Nissegossen
Ingen logiskt svar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1067116 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vilken diagnos vill du ha?

Richard skrev: Hur gammal är du krokus (frivilligt att svara)?

Jag hade extrem social fobi när jag var i åldern 16-23 år. Men på mitt jobb utvecklades jag o var t.ex. tvungen att tala inför grupp o liknande, så den försvann gradvis. Idag är den nästan helt borta, o jag är 38 nu. Tvärtom, jag tycker det är kul att spela apa o pajas inför folk nu. Det kan vara medicinerna, eller att jag växt ifrån den.

Jag är 31 år.

För mig är det jobbigare att prata i grupp, än att hålla föredrag. Hålla föredrag är iofs också ångestfyllt. Men i sociala tillställningar där alla pratar hej villt, gör mig stressad och orolig.
Mer
5 år 9 månader sedan #1067128 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vilken diagnos vill du ha?
Ämnet är konstig fråga. Man vill ju inte ha sjukdomar alls vad det än är. Jag kan inte komma på en enda sjukdom jag skulle vilja ha.