Finns det hopp för den självmordsbenägne

Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1148304 av björk
Är det bara en fas i ett scenario
eller kan man bli fri
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1148305 av MsTibbs
Jag har överlevt diverse tabletter i för hög dos. Längesedan jag tänkte tankar på piller och tåg nu.
Mer
4 år 11 månader sedan #1148306 av björk
Mer
4 år 11 månader sedan #1148308 av Geta
Min kusin har gjort flera självmordsförsök. Jag sa till henne - tror du att det blir bättre om du tar livet av dig. Hon lyssnade på det örat. Det är många år sedan, som hon gjorde något försök nu. Kommunen håller henne med ett par kontaktpersoner.
Mer
4 år 11 månader sedan #1148312 av björk
Jag fick ej tillbaka funktion
Sen de ödesdigra haveriet

Det ödelade jag var körd på
"riktigt" å ca 7 - framåt


Men det som roar mej mest.
Detta har nämligen etsat sej
fast i mitt sinne ett par i 22-23
års ålder blängde hastigt o
vandrade vidare de glömmer jag inte ej varför det sitter så hårt var min hjärnas självhjälp till referens partner

Då får man tärande och i sittande men.. Att fixeringen och koncentrationen läggs vid
kurering av det som gått till spillo för att komma tillbaka i annat form typ, vigör.

Det var den lilla referens min sinne kunde åstadkomma i funktions förlusten alltid nått som Utomjordingen proklamerade men det ligger jävla mye i de mye är Tomelillska för mycket.

Föresten på vägen hem så jag Martin Jourlander han spelade fortfarande en fag sport kan tyckas jag fick en bra figur delvis tackvare han kånkade på sin tama och "bleka" bag/väska så henne är igång (han)..
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 11 månader sedan #1148327 av Jocke
"Van Gogh led av psykotiska episoder och vanföreställningar och trots att han oroade sig för sin mentala stabilitet misskötte han ofta sin psykiska hälsa genom att inte äta ordentligt och genom att dricka mycket alkohol. Hans vänskap till Gauguin avslutades efter att han hade hotat fransmannen med ett rakblad och i ett vredesutbrott hade skurit av en bit av sitt eget vänstra öra. Han blev intagen på mentalsjukhuset i Saint-Rémy-de-Provence vilket ledde till en av de mer produktiva perioderna i hans liv. När han skrev ut sig själv därifrån flyttade han till Auvers-sur-Oise strax utanför Paris och kom där under vård av homeopaten och konstnären Paul Gachet. Den 27 juli 1890 sköt Van Gogh sig själv i bröstet med en revolver. Skadorna från detta skott gjorde att han dog två dagar senare.

Han sålde endast en enda målning under sin livstid och ansågs vara en galning och ett misslyckande. Han blev berömd efter sitt självmord. Van Gogh lever i allmänhetens föreställningsvärld och är urtypen för det missförstådda geniet, konstnären i vilken galenskapen och kreativiteten sammanstrålar. Hans ryktbarhet började växa i det tidiga 1900-talet, när inslag i hans målnings-stil anammades av Fauves och tyska expressionister. Han uppnådde vida spridd framgång hos kritiker och allmänhet och kommersiellt under de följande decennierna och är ihågkommen som en viktig men tragisk målare, vars problematiska personlighet personifierade det romantiska idealet av den plågade konstnären."

Tänker på hur van Gogh var otroligt missförstådd och mycket ensam med sina plågoandar, filmen antydde att han blev mördad, men jag känner igen den tysta biten dem visade upp i filmen! Ett tragiskt fall!

Vars är världen på väg?