Behöver vi rutiner?

Mer
4 år 4 månader sedan #1208282 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Behöver vi rutiner?
Rutiner finns för att vissa saker har vi att göra varje dag, det mår vi bra av, men lata, nja naturen har lärt oss att vi skall vila för att inte göra av med energi, vi sparar på maten tidigare gjorde vi ingenting, vi "sparade" på maten. Det är naturligt i oss

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1208324 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Behöver vi rutiner?
Man kan kanske kalla det för rutin, jag tar nio gånger av tio på mig ryggsäcken när jag går ut. Den är bra att ha om jag handlar, speciellt när jag köper 1,5-litersflaskor. I den ligger en regnjacka, ett skohorn och en deodorant. Deodoranten ligger där i sedan jag arbetade och senare hade sysselsättning. Skohornet är främst till för när jag går till en före detta arbetskamrat. Så här års har jag med mig ett par handskar också, om jag nu inte har dem på mig. Dessutom har jag oftast tre eller fler paket cigaretter med mig. Att få slut på cigg är illa. Sedan kan man ju i teorin hamna i häktet, eller bli LPT:ad, då måste man ju ha cigaretter på sig.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208333 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Behöver vi rutiner?
Rutiner ger frihet. Människan trivs inte i kaos.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 4 månader sedan #1208340 av Geta
Svar från Geta i ämnet Behöver vi rutiner?
Det måste finnas gränser.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208346 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Behöver vi rutiner?
Er man ømfintlig for stress, så er det ekstra viktig. Barberer meg hver dag.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208382 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Behöver vi rutiner?

Fantasio skrev: Man kan kanske kalla det för rutin, jag tar nio gånger av tio på mig ryggsäcken när jag går ut. Den är bra att ha om jag handlar, speciellt när jag köper 1,5-litersflaskor. I den ligger en regnjacka, ett skohorn och en deodorant. Deodoranten ligger där i sedan jag arbetade och senare hade sysselsättning. Skohornet är främst till för när jag går till en före detta arbetskamrat. Så här års har jag med mig ett par handskar också, om jag nu inte har dem på mig. Dessutom har jag oftast tre eller fler paket cigaretter med mig. Att få slut på cigg är illa. Sedan kan man ju i teorin hamna i häktet, eller bli LPT:ad, då måste man ju ha cigaretter på sig.


Numera gäller snus i det fallet. Men skulle bli mycket förvånad om jag hamnade på LPT eller i häktet

Jag måste kunna lita på att komma hem där jag har snusen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum