Arg på röster

Mer
4 år 2 månader sedan #1228169 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Arg på röster
Jag har hört röster någon enstaka gång. I Borlänge. Var skitirriterad på dem. Har dock tankepåsättning och jag kan tänka mig att det är som röster fast tankar. När jag har sådana här intrusive toughts känner jag mig väldigt utelämnad, otrygg och är på väg in i fantasivärlden. Där vill jag inte för allt smör i Småland vara. Hade intrusive toughts för ca två veckor sen, då höjde jag haldol och sen var det lugnt. Att vara i fantasivärlden är att vara bortom den riktiga världen. Bortkastad tid.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228175 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Arg på röster
Aggressiva röster hade jag bara som omedicinerad. När jag fick antipsykotika blev rösterna snälla för antipsykotika har effekt mot aggressivitet. Har du tagit antipsykotikan? Hur ofta brukar du vara inlagd?
Läs mer om röster här:
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228208 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Arg på röster
En ständig dialog all vaken tid. I mig själv har jag inget eget jag utan mina tankar sägs av andra det kan vara stavelser eller hela ord. de är på mig dygnet runt vaken tid. Ni får göra som Jesus sade om någon vill gå till rätta med eder och vill ta er mantel ifrån er ge han livklädnaden också sedan nedkalla att Guds rika välsignelse får du med dig, då samlar du glödande kol på hans huvud. Mitt tips välsigna dem och bed guds rika välsignelse må komma över deras huvuden. Förbannar du dem gör du dig en otjänst det faller tillbaka på er själva,, Gör som Jesus säger

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1228221 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Arg på röster
Man får en inblick genom att titta på mrsearlygrey, Kimberlys information simulant film om hur det kan upplevas att leva med schizofreni, tycker att hennes filmer skulle ingå i utbildning för dem som jobbar eller kommer att jobba med psykos sjukdomar lättbegriplig information och bäst beskrivet från en som upplevt en psykos själv.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228246 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Arg på röster
Jag gav en gravid kvinna en text på bussen hon var på väg till Östra ty hon hade fått levercancer hon hade också en psykossjukdom jag kände henne, hon sade detta borde de läsa i skolan, vet inte ens om hon födde barnet innan hon dog

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1228337 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Arg på röster
Längesedan jag hade röster lyckligtvis. Mest kan folk reagera om jag plötsligt ”lyssnar” på någon mitt i samtalet. Fryser fast.