Vitare tänder bikarbonat!

Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1328634 av memphis
Eftersom jag snusar får jag väldigt gula tänder och det ser bedrövligt ut. Kollade lite olika tandblekning men de är alla så dyra. Men så läste jag att ett av dem tandblekningskiten blekte tänderna genom indrediensen bikarbonat. Och jag hade lite bikarbonat hemma så jag testade att borsta tänderna med bikarbonat och tro det eller ej, men tänderna vart mycket vitare! Bikarbonat är ju väldigt billigt!

Jag tog lite pulver och blandade med vatten till en pasta. Har kollat lite online och det verkar inte vara dåligt för tänderna vad jag hittat. Men man ska inte blanda bikarbonat med citronsaft eller andra sura ämen, det fräter för mycket på tänderna. Man ska nog inte göra behandlingen varje dag heller.

Jag har provad whitening tandkrämen av alla slag, men det gjorde ingen som helst skillnad. Men när jag borstade med bikarbonat försvann en massa av beläggningar och tänderna vart märkbart vitare!
Last edit: 3 år 1 månad sedan by memphis.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328660 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vitare tänder bikarbonat!
Åh, cool! Får prova! Tack för tipset! :D
Mer
3 år 1 månad sedan #1328707 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vitare tänder bikarbonat!
Hm, vill inte ha för vita tänder. Men kaffefläckar vill jag inte ha. Läste att gurgla kokosolja ska ta bort missfärgning.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 1 månad sedan #1328709 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vitare tänder bikarbonat!
Går det lika bra med Samarin? Det dricker jag som sömnmedel. Har inte märkt om jag fått vitare tänder.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328715 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vitare tänder bikarbonat!
Det ska jag prova absolut! Har mina egna fram- och hörntänder kvar men det är rejält brundaskiga efter allt rökande och nu snusande. Hur mycket ska man ta?
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1328732 av Hope
Svar från Hope i ämnet Vitare tänder bikarbonat!
Mina tänder asså! Snusar, röker, dricker te/kaffe. Ska testa bikarbonat.