Bästa tipset

Mer
16 år 11 månader sedan #74635 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bästa tipset
Vid gränsen till psykos är det lätt att få för sig att sluta med medicinen.
Då ska allt bli bra och allt ska bli så mycket bättre, har jag trott många gånger. Men efter flera bakslag så hoppas jag att i framtiden ta medicinen för att undvika onödiga svackor.
Det kan ta ett eller flera år att komma tillbaka till utgångsläget efter en psykos
Mer
16 år 11 månader sedan #74707 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bästa tipset
Niklas, är du fortfarande arg på, att du blivit blåst på pengar?
Mer
16 år 11 månader sedan #74791 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bästa tipset
Om du tänker ständigt på det så kan det vara tvångstankar. Jag hade ett liknande problem för några år sedan och besvären försvann när jag fick antidepressivat Citalopram. Det var ganska jobbigt att ständigt tänka på samma sak och att irritera sig över saken.
Mer
16 år 11 månader sedan #74817 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bästa tipset
Hoppas att du får tillbaka dina pengar av dem. Mina tvångstankar uppträdde ungefär på samma sätt som hos dig dvs när man liksom försökte koppla av, vilket blir jobbigt i längden. De försvann dock efter ett par år. Har du haft dessa tvångstankar länge?
Mer
16 år 11 månader sedan #74852 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bästa tipset
Ibland hjälper det att vara arg vid depression.
Själva ilskan kan pigga upp om det inte leder till rättshaveri.
Jag brukar skriva insändare.
Mer
16 år 11 månader sedan #74870 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bästa tipset
Niklas, du har haft problemet i snart 6 år. Det är ganska långvarigt. Har du märkt om det förbättras vid vissa situationer? Det är möjligt att du kan bli hjälpt av KBT och kanske också av SSRI-antidepressiva, men de kan ge ökad psykosrisk om du inte tar antipsykotika samtidigt.