Förföljd?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 10 månader sedan #219156 av Fantasio
Förföljd? skapades av Fantasio
Tog min kvällspromenad förut, men den var inte så givande som tidigare. Jag upplevde det som att jag var förföljd, att förbipasserande bilar fotade mig. Detta kan man inte avfärda som vanlig paranoia, nej det ligger något bakom.

Jag fick (när jag var inlagd) order att bryta mot lagen. Jag medellade detta till personalen och de var inte sena att reagera. Det blev väktartransport till PIVA och en spruta i baken.

Ända sedan dess har mitt namn och min bild spridits till politikerna i min hemstad och till polisen naturligtvis. De vill förhindra att jag bryter mot lagen. Jag tror det är därför de har span på mig.

Att jag aldrig brutit mot lagen, förutom att gå mot röd gubbe, tycks inte spela någon roll i detta smutsiga spel.
Mer
14 år 10 månader sedan #219157 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Förföljd?
Fantasio, min käre vän. Jag tror att polis och andra har fullt upp med annat än att se vad Du gör. Självklart är det jobbigt men försök att tänka om det verkligen låter realistiskt att dem spanar på Dig.
Vänligen TIKKI
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 10 månader sedan #219158 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Förföljd?
Hmmm... :tänk

Hoppas du har rätt. Fast jag har sett en del mysko grejer.
Mer
14 år 10 månader sedan #219160 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Förföljd?
Det händer väldigt mycket mysko om man tittar på allt som kan va det. Men egentligen har det en naturlig förklaring. När det är mörkt ser man många skuggor och konstigheter men tänder man lampan så ser man att det inte är nåt farligt. Nu kan Du ju inte tända lampan så att säga men det kanske är bra att ha liknelsen i åtanke.
Mer
14 år 10 månader sedan #219164 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Förföljd?
Fantasio... det är tidiga varningstecken som du har!!! Det är så att du nu behöver:

- sova ordentligt
- äta regelbundet
- ta din medicin som ordinerad
- minska stressen

Och om det inte blir bättre så ta kontakt med vården! Detta för att undvika ett återinsjuknande...
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 10 månader sedan #219177 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Förföljd?
Ja, jag kan tycka ibland det är märkligt när folk i exakt rätt ögonblick har framme mobilen så dem kan fota en och skicka det till sina kompisar för att dem hör mig. Nästa gång det sker ska jag nog fråga om dem skickar till flickvännen eller pojkvännen?

Visst är det mycket lurt i samhället nu Fantasio, många mår dåligt, jag tror det är bättre att försöka göra ett utspel och visa en positiv känsla, kanske dem svarar dig med ett leende i stället? Ser man saken negativt då blir det jobbigt har jag insett.

Vars är världen på väg?