När allt faller

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #225481 av
När allt faller skapades av
Hur gör man när man nästan bara är kapabel till att ta ut all sin skit på andra, för att andra ska tycka synd om en? Tills ingen längre orkar med en eller vill ha med en att göra, utom ens familj som egentligen inte heller orkar?

Trött på att vara värdelös och misslyckad, ständigt göra fel val som sårar alla runtomkring en och får en att bli ogillad/ignorerad/hatad..

Var börjar man?

Tänkte också göra ett litet experiment för dom som vill.. du som läser detta, vad är det första ordet / den första känslan som du associerar med mig / det jag skriver? Vadsomhelst, kvittar hur negativt eller positivt det är, tar inte illa upp.. sanningen som är viktigast!
Mer
14 år 8 månader sedan #225486 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När allt faller
Gäst,

Borderline

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #225487 av
Svar från i ämnet När allt faller
Ja. Borde kanske inte formulerat frågan så, "Var börjar man?", utan "Är det ens lönt att försöka?" ..

exit, y/n?
Mer
14 år 8 månader sedan #225488 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När allt faller
ja, det är lönt att försöka!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #225490 av
Svar från i ämnet När allt faller
Det känns att det är att komma undan för lätt genom att säga att jag har borderline (försöker ta ansvar, lyckas inte så bra dock), men kollade upp på wiki och det var spot on..
Mer
14 år 8 månader sedan #225491 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När allt faller
Jag har haft samman det med en tjej som har borderline och vi har varit tillsammans sedan 1982. och vi har bott tillsammans i 13 år, men numera är vi särbo, men fortdarande vänner.

svårt att leva med en som har det.

Därmed inte sagt att du har borderline, men det var min första tanke som dök upp hos mig och eftersom du frågade fick du det svaret och här är diagnoskriterierna.
web4health.info/sv/answers/border-diagn-dsm.htm

Här är deras hemsida,
borderline.nu/nuke/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum