Dröm eller verklighet?

Mer
13 år 8 månader sedan #318210 av evighetsmaskin
Jag är inlagd men skulle ha sovit hemma en natt förra veckan.
Min vän och jag bestämde oss för att gå på bio (vi såg inception?)

Minns bara första kvarten av filmen, den skall ha varit ganska lång tydligen, typ två timmar.
Hur som helst, efter en kvart, mitt ifrån ingenstans dök några av mina vänner upp, jag kunde se några av dem men pratade med dem alla.
Har inget minne av att jag ens var i en biosalong när filmen var slut och min vän knuffade till mig för att vi skulle gå. Hade starka overklighetskänslor och hade svårt att skilja på om min dröm var verklighet eller om min verklighet var dröm.
Hon körde mig sedan till mottagningen istället för direkt hem. Tog över en timme innan jag insåg att jag var vaken och inne på min avdelning igen.

Är det någon som har upplevt ungefär samma sak? Alltså att det är svårt att skilja på vad som är dröm och vad som är verklighet?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 8 månader sedan #318220 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dröm eller verklighet?
Man måste vara jättestark inombords när man ser Inception! Bra att din vän upptäckte ditt problem. Den där filmen kan vara som ett slags lösningsmedel, där det blir svårt att hålla ihop sig. För den vänder och vrider på begreppen rätt hårdhänt.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 8 månader sedan #318225 av saara
Svar från saara i ämnet Dröm eller verklighet?
vad handlar Inception om? Undrar om du talade i sömnen så att din vän hörde det?
Jag har inte upplevt samma sak. :kram :hjärta
Mer
13 år 8 månader sedan #318274 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dröm eller verklighet?
Inception kanske är en olämplig film att se om man inte mår bra. Vid schizofreni kan man ha problem att följa med i filmer, därför man har problem med att följa bild och ljud samtidigt. Kanske borde du inte ha tittat på film denna dag. Det låter som du drabbats av overklighetskänslor eller derealisation.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 8 månader sedan #318358 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dröm eller verklighet?
Inception handlar grovt om en man som vill se och träffa sina barn i verkligheten. De färdas som tidsresenärer genom olika dimensioner. Det är en brutal verklighet i varje dimension, så dem behöver olika chocker för att kunna färdas tillbaka i tiden, till den plats dem startade ifrån.

Den är spännande, men du måste intala dig själv att det är en film. Det kan i.o.f sig vara verklighet för våra änglar som vistas med oss här. Men för dig är dem inte verkliga, utan ett verktyg till att hitta en grund att stå på här i livet. Men jag jag tror inte man kan sätta sitt tillit och hopp till denna film, utan här var det pengar som styrde.

Filmiskt mycket bra filmat med närgående bilder i rätt ögonblick, lite för närgångna kanske?

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 8 månader sedan #318361 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dröm eller verklighet?
Jag vill nog inte se och ha de minnena, nä!


[youtube]
[/youtube]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum