Omen

Mer
10 år 3 veckor sedan #650173 av Utomjordingen
Omen skapades av Utomjordingen
Jag är Damien (som i filmen Omen) på ett sätt! Jag miste min mjälte när jag var 5 år gammal och rörde en komet som ska komma i framtiden. Vet att den kan vara en vanföreställning men jag har sett 666 överallt på riktigt. Kan någon på denna planet intala mig att det inte är så som jag tror kommer att ske?



Omen:

"Omen, eller järtecken, är varsel, förebud eller tecken på något, i folktron tron att vissa händelser kan säga något om en persons framtid och kommande händelser, positiva eller negativa."

"Wikipedia"
Mer
10 år 3 veckor sedan #650176 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Omen

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 3 veckor sedan #650178 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
Tack Zoegas - ska begrunda/utforska (funderar) informationen mer efter den länken. :tänk
Mer
10 år 3 veckor sedan #650200 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Omen
Det som händer i våra tankar och drömmar, har lite att göra med vad som händer fysiskt i vår värld. Att du rört en komet, är ju en tanke, en fantasi eller en upplevelse. Det har ju hänt någonstans men kanske inte i vårt universum. Att överbevisa dig om att det inte kommer att hända det du befarar, det kan jag inte. Du kan ju till en början fråga dig: vad skulle jag acceptera som bevis på att kometen inte kommer?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
10 år 3 veckor sedan #650207 av alberta
Svar från alberta i ämnet Omen

Inwatto skrev: Det som händer i våra tankar och drömmar, har lite att göra med vad som händer fysiskt i vår värld. Att du rört en komet, är ju en tanke, en fantasi eller en upplevelse. Det har ju hänt någonstans men kanske inte i vårt universum. Att överbevisa dig om att det inte kommer att hända det du befarar, det kan jag inte. Du kan ju till en början fråga dig: vad skulle jag acceptera som bevis på att kometen inte kommer?

Vilket bra svar
Mer
10 år 3 veckor sedan #650228 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
Oj, jag hade visst skapat en tråd i fyllan. Ber om ursäkt. Vet, jag är knäpp ibland. Tack i alla fall Inwatto och Zoegas för att Ni svarade! Jag tycker som Alberta att du kan vara klok Inwatto. Annars, jag blir först övertygad när tiden (som jag vet) för kometen ska komma har passerat. Först då (efteråt) vet jag om allt bara var knäppt eller inte.

...sett 666 överallt på riktigt...


Jag syftar på den gången när jag fick uppleva nummer 666 flera gånger på kort tid. Det var länge sen nu. Men jag fick en räkning som kostade 666 kronor. Sen fick jag kö nummerlapp 666. Sen hade jag 666 kronor kvar på mitt konto. Sen skulle jag hyra en film och då hade det just kommit en ny film som har titeln 666. Sen var det kanske nån 666 till. Hursomhelst, mådde inte alls bra den gången när jag upplevde så.