Hur vet man att man hallucinerar?

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
8 år 9 månader sedan #753364 av Geta
Hur vet man att man hallucinerar?
Mer
8 år 9 månader sedan #753409 av Inwatto
Om man upptäcker att synintryck eller något man hör inte kommer från något objekt i verkligheten, då kallas det hallucination.

Även om man ser ett spöke så räknas det som en hallucination trots att man kanske tror att spöken finns i vår verklighet. Det kan ju vara en vanföreställning att spöken finns; det är ju inte etablerad sanning.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
8 år 9 månader sedan #753412 av MsTibbs
Om man upplever något som rimligen inte brukar finnas, tex insekter som är tre decimeter långa, om det kryllar av ormar på asfaltväg, om ljudet "följer med" öronen och tex fortfarande kommer från vänster även om du vänt bakåt, om de säger något som de rimligen inte kunde veta tex personliga privata saker du inte berättat för någon...
Mer
8 år 9 månader sedan #753453 av koi
När ingen annan hör det avvikande. Tex att en man står i sonens rum och skriker Heil Hitler.
1. Enda mannen i huset är min o han satt brevid mig.
2. Han hörde inget.
3 hunden var lugn. Ingen inkräktare.
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 9 månader sedan #753454 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Hur vet man att man hallucinerar?
Då har inte jag upplevt några hallucinationer.
Mer
8 år 9 månader sedan #753455 av Utomjordingen
Hörselhallucinationer (telepati) har jag konstant men förstår att andra i min närhet inte hör vad jag hör. Men det har hänt vissa gånger när jag ligger i min säng och tänker medans min kvinna sover och pratar i sömnen precis samma sak som jag tänker med ord – så jag vet inte om röster är egentligen nån slags drömmar i vaket tillstånd? Har ofta grubblat på det!

Sen när det gäller syn hallucinationer som jag har ibland då är det som om jag har stark inlevelse förmåga och kan se en massa som ”DET” som jag kallar för ”DET” – värld. En värld till utöver denna som jag har fått inblick in i. En inblick in i en annan parallell värld eller drömmarnas land kanske?

Sen finns det känselhallucinationer som är extremt. Men jag går inte in på det just nu.