Hur vet man att man hallucinerar?

Mer
8 år 9 månader sedan #753967 av koi
Jag kan höra fel på siffror ibland.
Mer
8 år 9 månader sedan #753979 av Nissegossen
Under ett prov i tredje klass hörde jag en massa siffror i huvudet och försökte hålla siffrorna i huvudet vad gällde talet jag skulle lösa. Rent ut sagt, redan då var jag utsatt för hallucinationer, jag tror på fullt allvar att jag hörde mina klasskamraters siffror när de var upptagna med att tänka på de siffror de själva hade i huvudet på dem själva. Trots att jag ville hålla det talet jag var på i huvudet så gick inte det. Jag var störd under min utveckling, sant utvecklingsstörd.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 9 månader sedan #753982 av Nissegossen
Jag har tidigare lagt ihop summan när jag handlade och det har räddat mig en gång från att få en dom i tingsrätten för snatteri. Jag slutade tala om summan av vad det jag handlat till kassörskan i kassan när jag kom dit i min lokala butik när hon sade, det känns väldigt kymigt när du talar om summan innan jag slagit in.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 9 månader sedan #754105 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Hur vet man att man hallucinerar?
Hur vanligt är det egentligen att man enbart hallucinerar fotsteg? Börjar bli lite halvt orolig igen... Men det vanligaste är väl att höra röster.
Mer
8 år 9 månader sedan #754155 av Admin1
De gamla bandspelarna hade en funktion, så att de kunde detektera ljud från mikrofonenen. Jag vet inte om dagens smartphones har den funktionen, men jag skulle misstänka att de kan fungera som ljuddetektor.
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 9 månader sedan #754267 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Hur vet man att man hallucinerar?
Men att höra fotsteg i bakgrund utan att det kanske är någon där, eftersom vi snackar om 02:00 på natten (oftast). Har jag hört nästan hela mitt liv, utan att lagt märke till det innan. Men när jag är hemma hos min mor (eftersom mina föräldrar är skilda) upplever jag aldrig något liknande.