Hur vet man att man hallucinerar?

Mer
8 år 9 månader sedan #753539 av Admin1
Hallucination innebär att man ser och hör saker utan att det skapats av sinnesintryck av omgivningen t.ex det är tyst. Om man har öronproppar, som stänger bort allt ljud i omgivningen och man ändå hör röster, så är det hallucinationer. Öronproppar kan kanske vara bra om man är psykosnära och behöver minska på sinnesintrycken.
Mer
8 år 9 månader sedan #753587 av krokus

koi skrev: 3 hunden var lugn. Ingen inkräktare.

Samma här! Om jag hör något och hunden inte ens reagerar så var det nog en hallucination.
Mer
8 år 9 månader sedan #753834 av koi
Jag och en kvinna på jobbet var i samma kontorsrum. Hon vände sig om och stängde dörren. Då hörde jag en demonröst som hotfullt sa "Jag kommer snart." Rösten kom från henne. Hon sa ingenting och hon låter inte så och hon är jättetrevlig. Då visste jag att det var en hallucination.
Mer
8 år 9 månader sedan #753837 av Geta
Så hallucinerar jag också. Jag hör personer i min omgivning säga märkliga saker som de inte sagt.
Mer
8 år 9 månader sedan #753903 av Admin1
Märker ni om ni har lätt att höra fel? Jag märker att när de säger priset i affären, så händer det ibland att jag hör fel pris.
Mer
8 år 9 månader sedan #753905 av Geta
Så märkliga saker som jag hör personer i min omgivning säga, så kan det inte vara hörfel.
Det brukar vara meningar med många ord.