Hur vet man om man verkligen är drabbad eller bara inbillar sig?

Mer
6 år 1 vecka sedan #1043653 av Cider

Admin1 skrev: Det finns schizofreni utan psykossymptom - schizofreni simplex som domineras av negativa symptom.

Intressant. Hade aldrig hört talas om schizofreni simplex. Hur vet professionella om man har schizofreni simplex och inte t ex utmattningssyndrom? Vad skiljer tillstånden åt?
Mer
6 år 1 vecka sedan #1043703 av Nissegossen
Det sitter i medvetande centrum allt vad du någonsin hört i ditt liv kan väckas till liv inom dig och kan ta skepnad av vad som helst.Uppmaningar lyd dem aldrig. Det som är inom dig kan ta skepnad av både ont och gott, lyder du dem kommer de med självmordstankar de vill att du skall ta livet av dig, de kommer från onda sidan. Den som aldrig ljuger håll dig till den, de andra vill ha makt över dig.
LYD ALDRIG

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 vecka sedan #1043705 av Nissegossen
De sitter i tankecentrum och allt du någonsin hört kan man höra. De som kommer med uppmaningar, lyd aldrig, det är på gott och ont. De som kommer med uppmaningar vill ha makt över dig och i förlängningen kan det sluta med att du tar livet av dig. Den som aldrig ljuger kommer ovanifrån eller hur man skall säga.
Håll dig till den

LYD ALDRIG

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 vecka sedan #1043786 av Vipa

Nissegossen skrev: Det sitter i medvetande centrum allt vad du någonsin hört i ditt liv kan väckas till liv inom dig och kan ta skepnad av vad som helst.Uppmaningar lyd dem aldrig. Det som är inom dig kan ta skepnad av både ont och gott, lyder du dem kommer de med självmordstankar de vill att du skall ta livet av dig, de kommer från onda sidan. Den som aldrig ljuger håll dig till den, de andra vill ha makt över dig.
LYD ALDRIG


Åh herre.. Det innebär alltså att när jag hade det svårt i skolan pga två idioter, så kan jag se dem framför mig trycka ner mig osv fast denna gång har de horn på huvudet? För att ta ett exempel.
Mer
6 år 1 vecka sedan - 5 år 9 månader sedan #1043838 av Admin1

Cider skrev: Intressant. Hade aldrig hört talas om schizofreni simplex. Hur vet professionella om man har schizofreni simplex och inte t ex utmattningssyndrom? Vad skiljer tillstånden åt?

Vid schizofreni simplex uppfyller man diagnoskriterierna för schizofreni.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1065669 av Rrusheflower
Jag brukar lyssna på läskiga poddar och jag tror det hör ihop med min sjukdom. Jag tar Trilafon. Det är vanligt att få olika vanföreställningar i schizofreni. Jag brukar då inte uppfatta tid och rum.