Tips, budskap

Mer
5 år 6 månader sedan #1091526 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Tips, budskap
Det är nog vanligt att man ser det man söker. Jag kommer ihåg när jag var psykotisk för 10 år sedan att jag såg antikrist överallt. Hade felaktigt trott han är fiende, och då blev det alla möjliga uppdykande av honom.

Du ser döden som en fiende, en vanlig och sund inställning, och då kan det bli att man ser död överallt. Jobbigt. Vet inte om det går över med tiden eller att man blir "mättad" och därmed inte så intresserad av ämnet.

Prata inte med hat i munnen!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1091885 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
Ja, så är det. Nu hände det igen. Jag kollade på Ångmaskin och snubblade över detta: När en skald begynner yra,/ rasar'n mer än andra fyra,/ som stängs in i dårehus.

Fast den var ju bra. Lite oskyldigt, sånt kan jag ta.
Tillägg: Jag ser utan att söka, det är ett rätt stort problem.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Fantasio.
Mer
5 år 6 månader sedan #1091958 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips, budskap
Vid schizofreni ger man ofta tillfälligheter stor betydelse. En hostning är en signal till SÄPO.
Mer
5 år 6 månader sedan #1091959 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tips, budskap
Inwatto, gillar din analys mycket! Att man med tiden blir mättad. Tycker det var en bra beskrivning!
Mer
5 år 6 månader sedan #1091966 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Tips, budskap
Kul med uppskattning, ispegelland. Jag sägs vara bra på att analysera, men inte så bra på att komma fram till vad man ska göra åt det.

Kanske kan Fantasio se det som en dödsfobi han har? Öm i känslorna inför död och sjukdom. Då finns det bot: exponeringsträning. Man utsätter sig för det man är rädd för och blir mindre rädd. Fortsätter se tips och budskap och ser det som naturligt att de ofta handlar om död.

När jag såg antikrist ande överallt, sökte jag inte heller efter det, medvetet. Det blev så ändå, vilket var jobbigt för mig. Antikrist fick ju mycket större makt och inflytande över mitt liv än han ska ha. Så kan det vara med döden för Fantasio. Så, jag förstår att han opponerar sig mot det.

Prata inte med hat i munnen!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan #1092853 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
A problem shared is a problem halved? Jag vill gärna prata med någon. Är det en dum idé att prata med personalen på en träffpunkt? Jag tänker inte bluddra på i en halvtimma om oviktiga saker. Bara nämna det viktiga. Har en lapp färdig. Budskapen fortsätter komma. Nu ska jag vila.