Det övernaturliga

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201548 av Fantasio
Det finns redan en tråd som tangerar detta ämne (Conspiracies and aliens) men jag tycker detta förtjänar en egen tråd. Spöken, demoner, poltergeists och gengångare.
Jag tror på Gud och därmed en existens (jag kallar det liv) bortom döden. Det är tveksamt om jag tror på djävulen, men kanske finns det en sorglig skapelse med det namnet. Demoner, är det spöken i hans tjänst?

Jag har aldrig upplevt något övernaturligt, jag har aldrig sett ett spöke. De jag har kontakt med är levande varelser precis som du och jag. Fast det är ett sidospår.

Jag tittar på en hel del filmer på Youtube och det är härligt att låta sig svepas med. Jag vill så gärna tro på allt jag ser där. Att spöken existerar är jag övertygad om, även fast vissa klipp är fejk.

Inte ens i psykos, när jag tappar fotfästet, har jag haft kontakt med spöken. Men jag känner en person som säger sig både ha sett ljusklot och hört en röst i sin lägenhet. Han har inte psykosproblematik.

Jag tror att spöken söker upp folk med klena nerver. Jag tror att mitt vardagsrum just nu är fullt med spöken. Men de nöjer sig med att observera och kanske att de försöker att interagera, men jag är inte tillräckligt öppen och mottaglig.

Spöken, finns dem?
Mer
4 år 5 månader sedan #1201549 av memphis
Svar från memphis i ämnet Det övernaturliga
Jag tror också på spöken, att det finns massvis med spöken överallt. Jag har sett ett spöke, i hallen där jag bodde då. Det var en äldre man utan hår som stod och tittade på mig. Obs, det var ingen psykos, det var på riktigt. Jag upplever också att "spöken"/andar sprider dofter. Det kan helt plötsligt dofta rivna morötter t ex. Jag har även hört ljud uppe på vinden av spöken. Så det är inget tvivel för mig att detta fenomen existerar.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201557 av wasp
Svar från wasp i ämnet Det övernaturliga
Har sett ett spöke. Skulle gå iväg tidigt en decembermorgon så siter konturerna av en smal tjej med kritvitt ansikte på altanen vid ett radhus. Vände efter ca 50 m och gick tillbaka, då var hon borta! Radhuset var mörkt, alla verkade sova och mörkt var det ute också vid 7.00 tiden på morgonen. Radhuset ligger alldeles intill en gång/cykelväg. Kan inte förklara det här! Varför lysande kritvitt ansikte???
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1201560 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Det övernaturliga
Jag har stött på andar som jag upplevt som onda....en mörk skräck liksom. Och en undergud. Men alla mina magiska erfarenheter är i djup psykos. Medicinerad upplever jag absolut inget onaturligt.

Den där onda skepnaden kan ha varit utsänd av döden. För jag var skitkasst ute med mående och hade tankar på att ställa mig framför tåget. Men jag väljer att inte tro på det övernaturliga - det här bara visat sig i stark psykos.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1201566 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Det övernaturliga
the holy ghost/the holy spirit finns garanterat och det är Gud - en del av Treenigheten, men sen finns det Satan och demonerna också.

och möjligen oändligt med saker däremellan, men förslagsvis så söker man bara Sanningen, Ljust och Kärleken. om vi inte förstår det värdsliga som Jesus berättade om i den heliga bibeln så lär vi inte förstå det himmelska heller.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201579 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det övernaturliga
Har råkat ut för poltergeist.