Förföljd? Förföljelsetråden

Mer
3 år 4 månader sedan #1298514 av Vega
Har du känt dig eller känner du sig förföljd?
Vad vill den/de som förföljer dig, vilket är syftet? Och vad gör de när de förföljer dig, på vilket sätt märker du av det? Hur får det dig att må och hur förändrar det ditt välbefinnande?


Jag har själv varit "förföljd" länge, eller upplevt mig vara det i alla fall. Ingen i min närmaste omgivning har upplevt det och de tycker jag är tokig/sjuk. Om jag verkligen är förföljd eller inte vet jag inte, vet inte om det är min hjärna som spökar eller om det verkligen är så, eller både och. Ibland har det skett vissa saker som fått än att undra: "hur fan gick det här till, nu är jag helt övertygad om att jag är förföljd". Det är i alla fall en sjukt jobbig känsla. Känslan skapar oro, ångest, uppgivenhet och frustration.

Här får ni dela med er av era förföljelseupplevelser.
Mer
3 år 4 månader sedan #1298515 av Geta
Hej och välkommen! Såg att du blivit medlem idag.

Känner mig inte förföljd. Är så gott som anonym här i stan och i grannskapet.
Mer
3 år 4 månader sedan #1298516 av Vega

Geta skrev: Hej och välkommen! Såg att du blivit medlem idag.

Känner mig inte förföljd. Är så gott som anonym här i stan och i grannskapet.


Tack tack. Verkar vara en bra hemsida där folk med psykosbesvär kan diskutera och dela med sig av sina erfarenheter.
Mer
3 år 4 månader sedan #1298522 av Cosmos
Välkommen!
Paranoia är enbart en vanföreställning men för att nå dithän att man faktiskt tror på detta är vägen lång. På vilket sätt är du förföljd? Du får försöka beskriva det närmare.
Mer
3 år 4 månader sedan #1298540 av memphis
Jag har varit förföljd flertalet gånger. Syftet är alltid att skada mig på olika vis.
Mer
3 år 4 månader sedan #1298617 av Amandara
Är man paranoid, eller har psykisk ohälsa, kan man råka ut för fördomsfullt och elakt folk. Det förstör ens sjukdom för en. Verklighet och fantasi kan gå sida vid sida.