Förföljd? Förföljelsetråden

Mer
3 år 5 månader sedan #1298705 av Vega

Geta skrev: Det är svårt att släppa vanföreställningar. Du verkar själv förfölja misstänkta?


Jag har förföljt folk jag misstänker är efter mig. Men inte trakasserat de eller hotat de, inte stört de. Bara tagit reda på vilka de är och var de bor. Varför har jag velat ha koll på de?

Om någon förföljer dig och gör ditt liv till ett helvete så vill du sätta stopp för det, i alla fall vill jag det. Och eftersom jag är fysiskt och psykiskt kapabel att göra det så skulle jag göra det utan att blinka om jag måste. Men jag har aldrig varit nära att skada någon. Jag har mest velat veta vilka de som jag misstänker är, det har känts tryggt, som att jag har allt i mina egna händer. Det har gett mig ro.

Men nu var det många år sedan jag gjorde det senast, det är inget jag sysslar med hela tiden.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298706 av Geta
Det behövs en om programmering av hjärnan.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298708 av Vega

Geta skrev: Det behövs en om programmering av hjärnan.


Ja. Man måste radera bort det förflutna. Jag tror att nästan alla som får förföljelseparanoia och som inte fått det av cannabis eller liknande doger, har ett mörkt förflutet.
Man har varit utsatt för övergrepp på ett eller annat sätt, eller på alla sätt, oftast när man är barn och hjärnan/personligheten formas.
Då förändras personligheten, man blir på sin vakt på ett överdrivet sätt. Det slår över helt. Detta är en strategi för att skydda sig framöver mot saker man varit med om. Men eftersom hotet inte existerar så hittar hjärnan på andra hot.

Det är därför jag inte tror att mediciner fungerar så bra mot det. För det sitter i ditt medvetande, dina minnen, dina erfarenhet och hela din syn på välden.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298709 av Geta
Det tror jag också på.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298712 av Vega

Pimed skrev: Jag har varit förföljd på riktigt av en människa jag lärde känna på McDonalds han förföljde mej i ett år. Sedan en kvinna som hade oxå en trodde vi var nåt tillsammans som förföljde mej i flera år. Hon skrev brev hotade mej och sa att meningen var att vi skulle vara tillsammans. Hon letade jämt reda på mej i flera år. Polisen gjorde ett skit dom jävla rövhålen. Hon till och med letade reda på mina vänner. Och hotade dom till livet för hon ville ha mej och ville säkra att ingen av dom var min partner. Helt jävla psykopatisk individ

Det var hemskt, men värre var det när jag trodde jag var spion med världsliga information som alla ville åt. Agenter och spioner kidnappa mej, tortera mej till att berätta om informationen för att spräcka Mellanöstern. KBG hade fått upp ögonen för mej redan som barn då dom ville rekrytera mej och SÄPO ville veta mera om det. Ja alla var ute efter mej och varit det hela livet. Sedan hade jag en romans med en KGB agent hos SÄPO! Sedan hade jag uppdraget att rädda världen från ett nytt kalla kriget!


Detta är ett återkommande tema varje gång jag får psykoser! Det var så jävla stressande att idag äter jag hjärtmediciner pga mina förföljelsemanier.


Hemskt. Men lyckas du släppa förföljelsetankarna när psykosen lugnar ner sig, eller lever misstänksamheten kvar även när du inte är psykotisk? Kan du i efterhand säga " med hur fan tänkte jag, vad dumt och konstigt, hur kunde jag tro så?" eller finns paranoian kvar efter psykosen?
Mer
3 år 5 månader sedan #1298727 av Fantasio
Jag känner mig ofta förföljd när jag är ute och går. Vill då bara hem och lägga mig i sängen, vilket ofta blir fallet.