Klarhörsel

Mer
3 år 2 månader sedan #1315545 av Challe
Klarhörsel skapades av Challe
Hej, nån som kan något om klarhörsel?
när jag är frisk har jag ibland rösthallucinationer på kvällar och nätter? En medarbetare som jobbar med andlighet påpekade att detta kan vara det som man kallar klarhörsel.
klarhörsel är alltså när man hör andar som kommunicerar med en. Hör även musik.
nån som tror på det, har det eller kan något om det?
Mer
3 år 2 månader sedan #1315551 av Geta
Svar från Geta i ämnet Klarhörsel
Aldrig hört talas om.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 2 månader sedan #1315556 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Klarhörsel
Klar hörsel betyder för mig, att frekvenser är dem rätta för ens hörsel att höra korrekt. Frekvenser uttalas så olika av människor, jag kan tro ngn sluddrar medan ngn annan hör korrekt. Så det beror på vad man har för skador inom höseldelen framförallt hörselnerven. Andar kan visst trivas när man hör dåligt, eller tvärtom hör bra? Det är så olika på människor tror jag?

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 2 månader sedan #1315559 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Klarhörsel
Det var ett nytt begrepp för mig också. Tvivlar på att andar finns och de skulle vilja kommunicera med dig. Det är i alla fall min åsikt.

Skulle däremot kunna föreställa mig att du hör saker.
Mer
3 år 2 månader sedan #1315560 av memphis
Svar från memphis i ämnet Klarhörsel
Jag tror på andar som påverkar våra tankar osv. T ex när man får en låt "på hjärnan", då betyder det något.
Mer
3 år 2 månader sedan #1315563 av Challe
Svar från Challe i ämnet Klarhörsel
Andar och andar, men alltså människor som gått över till den andra sidan.
Jag tror det är ärftligt för mamma hör röster på kvällar och nätter precis som jag och hon har inte en psykossjukdom. Hennes bror, alltså min morbror har vad man kallar klarkänsel och ser även vad man tror är andar eller döda människor på nätterna,dessa är då suddiga. Även han är frisk.