Klarhörsel

Mer
3 år 2 månader sedan #1315568 av Challe
Svar från Challe i ämnet Klarhörsel
Ja, det var vad min andliga medarbetare sa också och ofta förtrycks denna förmåga. 
jag kan inte kontrollera när jag hö detta utan det bara händer nr det vill hända
Mer
3 år 2 månader sedan #1315603 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klarhörsel
Challe, enligt jag har du kontakt. Det med en andlig dimension, jag kan som du höra samt kommunicera med dem i mina tankar. Det är en realitet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1315611 av Challe
Svar från Challe i ämnet Klarhörsel
Jag har en inte röst i huvudet som jag pratar mycket med men tror att detta för det mesta är mina egna tankar men jag väntar på att  jag intuitivt ska börja höra den riktiga anderösten i huvudet, det kanske kommer.
de röster jag hör kvällar och nätter låter alltså som riktiga röster utanför huvudet och ibland är det musik. Jag känner inte igen rösterna. 
Två gånger har jag tydligt hört vad de har sagt precis som om de stod i rummet.
har gjort starkt intryck på mig
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1315622 av IM
Svar från IM i ämnet Klarhörsel
Blir lite fundersam, kan själv väldigt lite om kommunikation med andar. Söker det inte. Men antingen tar du kontakt eller så gör guiden det. När det är en guide är det, tror jag, ofta något de vill förmedla, något man är i behov av insikt i. Det som gör mig tveksam i berättelse är att du inte uppfattar vad rösten säger. Har den tron att andevärlden är mer direkt och om den skulle komma från den världen skulle den gjort sig förstådd. Men det kan vara förnimmelser i form av röst från andevärlden. Att rösten kommer utifrån är inte ett tecken på att det inte kan röra sig om schizofreni, min kontaktman har berättat att en del uppfattar rösten kommande från magen. Mina röster när de varit aktiva, kommer även de utifrån. Övertygad är jag inte, men du har rätt till din egen trosuppfattning.

Glömde säga, prata med din mamma och morbror om det. Din vän också kanske om han har mer erfarenhet av kommunikation med " de döda". Kan även försöka skriva till Benny i hemmets journal och se om du får svar, kostar inget. Du kanske är högkänslig, då har man lätt för att ta in.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1315626 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Klarhörsel
Låter som solklara rösthallisar. Vad du än gör, dras inte in i dem. Då får de kontrollen över dig. Vad du gör nu är att uppmuntra dem. Sluta med det!
Mer
3 år 2 månader sedan #1315711 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Klarhörsel
Har aldrig hört talas om klarhörsel. Röster kommer ofta när det är tyst och stilla. Då börjar hjärnan att prata. En teori om röster är att man inte känner igen sina egna tankar och då omvandlas de till röster. Ett tips! När du ligger i sängen ligg på sidan med ena örat mot kudden för då minskar röster.

Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester