Har du motbevisat din vanföreställning?

Mer
3 år 2 månader sedan #1316258 av Nobel
Är det någon här som har lyckats att motbevisa sin vanföreställning? Hur?

Kämpar fortfarande med att försöka motbevisa mina paranoida vanföreställningar. Ibland är det som att det blir lite mer av en klarhet kring att tankarna och det jag varit med om är absurt. Men vill gärna falla tillbaka och anse att allt som har hänt är logiskt och därför sant. 

Försöker förstå att alla sinnesintryck under ett paranoidt skov är hjärnan som spelar ett spratt. Men har trots det inte lyckats hitta något definitivt bevis. Ångrar att jag inte filmade med mobilen för att senare kunna se att personerna jag trodde var där inte var där. 

Men kan se det sjuka i att jag trodde en dejt gick utanför mitt hem så att jag sprang efter personen, tur att jag aldrig hann ifatt. Att jag skickade en bild till ebnsläkting med hus och adress till personen jag dejtat som jag trodde var indragen i människohandel. Hur jag trodde att min mor var involverad i en internationell organisation som försökte ta fast människorövare. Hur jag sa till de på akuten att mitt namn var Harry Potter för att undvika att ge dem mitt riktiga namn. Hur jag trodde att en kvinnas väska var en kamera som användes för att spela in en livedokumentär om mitt liv. 

Trots det har jag svårt att släppa mina vanföreställningar.

 
Mer
3 år 2 månader sedan #1316265 av Inwatto
Jag hade en period efter min sista inläggning då jag gick omkring och funderade över "dagens vanföreställning". Tyvärr minns jag inte vad de handlade om eller hur jag blev av med dom, men lite gjorde det att jag avdramatiserade dom genom att kalla det för "dagens vanföreställning" ungefär som en dagens på restaurang.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 2 månader sedan #1316268 av Geta
Har lyckats bli av med vanföreställningar genom att googla på internet.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1316270 av IM
Bättre att dra ett streck över det som varit under en psykos och gå vidare, inte hänga sig kvar. Att motbevisa renodlad paranoid psykos, leder ingenstans.
Mer
3 år 2 månader sedan #1316294 av Cosmos
Jag har blivit av med de flesta vanföreställningarna, även de mest bisarra. Men det är tack vare medicin. Har också tyckt att jag varit i dödsriket och befunnit mig i en annan dimension. Värst var föreställningen om att jag blev penetrerad av ett skelett. Otroligt dumt egentligen. Vem som helst förstår ju att detta bara är hokus pokus.
Mer
3 år 2 månader sedan #1316303 av krokus
Samma för mig som för Cosmos. Medicin har gjort susen! Att även leva så stressfritt som möjligt funkar bra för mig.

Förut hade jag en vanföreställning om Anders Borg, detta var innan han blev för full på en fest och visade sin kuk. Usch, vilket äckel!