Hur vanligt är det med synhallucinationer egentligen?

Mer
3 år 2 månader sedan #1322072 av Vittrad
Kan mycket väl vara hallisar. Om du blir besvärad och orolig av det tycker jag du ska ta kontakt med sjuksköterska eller läkare, mrsearlgray.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322085 av Amandara
För mig är de här synfärändringarna ett tecken på att jag mår riktigt dåligt. Instämmer - prata med din psykiatri om saken. Det är ett onödigt lidande att gå och ha det så, om det går att undvika med hjälp av mediciner och vila. Tänker att du behöver mycket vila nu, återhämtning.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322104 av someone
Jag har nåt som heter hallucinogen persistent perception disorder (HPPD) som man kan få av tryptaminer o hallucinogena droger.. LSD o sånt.

Det e synstörningar.. att man ser mönster som rör sig, texter som flyter ihop, allt ser glansigt ut, att saker glimmar, att vissa saker lyser starkare..

Har inte knarkat på typ 10år så detta har minskar drastiskt..
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1322116 av Koltrast73

someone skrev: Jag har nåt som heter hallucinogen persistent perception disorder (HPPD) som man kan få av tryptaminer o hallucinogena droger.. LSD o sånt.

Det e synstörningar.. att man ser mönster som rör sig, texter som flyter ihop, allt ser glansigt ut, att saker glimmar, att vissa saker lyser starkare..

Har inte knarkat på typ 10år så detta har minskar drastiskt..

Vad bra att du slutat knarka, det är stort det. 
Har du hjälp av typ KBT eller medicin idag - om jag får fråga vill säga.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Koltrast73. Orsak: klumpigt formulerat kanske
Mer
3 år 2 månader sedan #1322306 av Admin1
Vanligaste synhallucinationen är skuggor i ögonvrån. Jag har bara drabbats av det en gång och jag såg en skugga i hallen. En hallucination är när man ser något som inte finns. En illusion är när man ser något, men det förändrar t.ex en katt blir en tiger eller lodjur.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322308 av koi
Man kan se skuggor om man drabbas av sömnparalys. Har råkat ut för det en gång.