Hur vanligt är det med synhallucinationer egentligen?

Mer
3 år 2 månader sedan #1322461 av Admin1
Synhallucinationer, som enbart uppstår, när ögonen sluts eller i ett mörkt rum är en annan sorts hallucination än vid öppna ögon. Kan t.ex bero på mycket dålig syn, varvid hjärnan fyller i med synintryck.
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1324083 av Koltrast73

krokus skrev: Jag har sett min spegelbild förändras. Det klassas nog som en illusion.

Däremot har jag även sett skuggor, både i ögonvrån och rakt framifrån. Vet inte om det beror på min närsynthet? Utan glasögon i mörkt sovrum har jag svårt att se. 

Fått samma problem med skuggor.. och när jag va på promenad så tyckte jag att jag såg en hare i ögonvrån men där va inget. Min hjärna har inte haft sånna problem tidigare.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324182 av Darcanine
Wow, nu när jag läste inläggen här minns och förstår jag nu att jag fick synhallucinationer när min schitzofreni var ny och då även värst. Jag såg min katt utomhus förvandlas framför ögonen på mig till en helsvart katt (min har det typiska med ränder och är brun med vita tecken). Detta på nära håll.

Sen såg jag en konstig mänsklig varelse på långt avstånd som tittade på mig och jag stirrade på den ett bra tag innan den försvann och jag såg då att det var en kvinna i 40-årsåldern typ som inte alls såg ut som den.
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1324195 av Koltrast73
Tänk om schizofrenin är ett sjätte sinne som psykiatrin vill... skojar bara, Admin1 kan vara lugn - jag är också mot scientologerna - och för psykiatrin.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Koltrast73.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324198 av MsTibbs
Jag hade spindlar på väggen igår. Bara ett par minuter.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324200 av Maxjohan1983
Jag har bara haft en riktig synhallicunation och det var efter jag varit vaken i 3 dygn. Det är mer än 10 år sedan. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln