Hörde henne igen

Mer
3 år 2 månader sedan #1322283 av koi
Hörde henne igen skapades av koi
Hörde barnet igen. Hon ropade på katten i morse. Jag vågade inte ens gå och titta i rummet hon ropade ifrån. Helt oförberedd var jag. 

samma tjej som styrde mig förut. När jag var inlagd. Innan de bytte medicin på mig. Hon försvann. Men inte nu.

vill inte ha tillbaka henne!!!
Mer
3 år 2 månader sedan #1322309 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hörde henne igen
Stress och ångest kan skapa röster, även om det är tyst och stilla. Om man vilar kan rösterna också komma. Viss aktivitet krävs för att mota bort röster, men det får inte vara stress.
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1322335 av IM
Svar från IM i ämnet Hörde henne igen
Har du en KP eller sjuksköterska du kan vända dig till, bra att ta det med dem. Kan vara tillfälligt, har du haft människor omkring dig efter hemgång som träffar dig lite tätare, även när man kommer hem efter hemgång är det bra med en tätare kontakt med öppenvård, att man inte bara blir medicinerad och sen är det bra , livspusslet hemma ska funka, och det är hemma du är mer sårbar för röster. Du skrev att du inte vågade gå in i rummet där barnrösten kom ifrån. Av erfarenhet vet jag att det hade varit bättre att gå in i rummet och se om där fanns ett pratande barn. Ser du inget pratande barn, vet du att det är en hallucination. Lättare att jaga bort rösten när du vet att det är hjärnspöken.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322365 av koi
Svar från koi i ämnet Hörde henne igen
Pratade med Sjuksyrran idag. Vi hörs en gång i veckan. Har träff med läkaren nästa vecka igen. Sen håller jag på med nån utredning samtidigt. Många vårdkontakter nu.

Jag har familjen hemma. Men de är stora. Inga barn längre. Så det kunde inte varit dem. De sov dessutom.

Jag trotsade min rädsla och gick tillslut och kollade om hon satt där. Det gjorde hon inte. Blev både rädd och lättad samtidigt.

Det är nåt att hålla koll på sa Sjuksyrran idag. Jag skulle ringa henne direkt om det dyker upp mer grejer eller om hon fortsätter djävlas.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1322378 av IM
Svar från IM i ämnet Hörde henne igen
Bra gjort.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322485 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hörde henne igen
Usch, vad hemskt!

till Koi!