Ser syner när jag blundar.

Mer
3 år 2 veckor sedan #1328366 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ser syner när jag blundar.
Kyrkor i all ära men det finns mycket mysko på andra platser. Jag minns när jag jobbade i ett gammalt sanatorium som hade byggts om till hantverkshus. Där spökade det rejält och grejen är att jag varken då eller nu tror på spöken utan det är alltid vår hjärna som skapar spökena. Men lite läskigt var det när min kollega hade hört samma sak som jag själv d v s rosslande andetag från en dödssjuk, nere i kassan. Dessa andetag hörde jag också när jag städade chefens lägenhet högst upp i huset. Men det var först när jag hörde andetagen hemma i mitt rum som jag blev riktigt rädd.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1328449 av Nissegossen
När jag låg inlagd för observation på Sahlgrenska för några år sedan låg jag i en korridor nära sköterskeexpeditionen kom in ca 1530 kollade telefon då var kl 2200 jag sade till personalen kör in mig på ett mörkt tyst rum annars ligger jag här och snackar hela natten.


De tog båren och körde in den i ett rum. De kom strax tillbaka med en säng satte en droppställning en sköterska tog en nål satte den i mig och jag trodde att hon skulle sätta droppet, hon var kvick Hoch körde in en spruta jag frågade vad är det? Stesolid, ta ut den direkt.Hon sade doktors order och var klar, satte droppet. Jag sade direkt du får ta hit en på hjul så jag kan gå på toa. Fick som jag ville och sade släck och god natt jag lyssnade på mobilen i hörlurar och strax rycker det i madrassen jag tänder mobilskärmen och ser inget alls, men säger du har inte här att göra bara gå, jag vill inte ha dig här.


Jag hör någon harkla vilket kommer från en två dörrars garderob jag sade stick du har inte här att göra, varpå ett vitt intensivt vitt sken syns i springan i dörren, jag är inte lättskrämd utan sade ge dig iväg du har inte här att göra. Därefter blev det tyst lugnt och skönt somnade ungefär halv fem på morgonen kl 0600 kommer in en skötare och ger mig en flaska vichyvatten och då kunde jag svälja vattnet vilket jag inte kunde innan det var stopp i matstrupen vilket var anledningen till att jag blev körd dit med ambulans. Som sagt jag är inte lättskrämd vilket jag tror att en del här kan vara.

Den som inte tror mig har inte varit med mig i situationen. Det råkar vara sanningen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum