Ser syner när jag blundar.

Mer
3 år 1 månad sedan #1328156 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ser syner när jag blundar.
Synhallucinationer, som enbart uppstår, när ögonen sluts eller i ett mörkt rum är en annan sorts hallucination än vid öppna ögon. Kan t.ex bero på mycket dålig syn, varvid hjärnan fyller i med synintryck.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...a-synhallucinationer
Mer
3 år 1 månad sedan #1328181 av Nissegossen
Hade en klardröm jag låg hemma hos en tjej och hade publik och en ledare som sade han ligger med en tjej, varpå publiken buade jag hade ögonen slutna kunde se rummet jag var i. På bordet var det fullbelamrat med ölburkar och vin och på rullgardinen som var neddragen såg jag en man med musköt och ledaren sade denne Jesus dog. Jag skulle göra en ansträngning och flytta mig, i samma ögonblick vaknade jag, med ingen fest, det fanns varken vin eller öl på bordet samt ingen rullgardin det var persienner i fönstren.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1328207 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ser syner när jag blundar.

Det var nog snarare en illusion.

Friska människor kan ha illusioner. Jag såg ofta folk göra tecken åt mig de inte gjorde. Det måste väl ändå räknas som hallucination? Detta var kopplat till att jag var gränspsykotisk.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 1 månad sedan #1328210 av notwoodstock
Jag tror att vissa sådana här syner kommer från Heligt.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328212 av Amandara
Jag var in i Katholska kyrkan och såg Jesus gråta tårar av blod. Där sa oxå ett helgon till mig att kyrkan inte är min väg i livet. Och det är sant. Jag passar inte i kyrkan och är ateist.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328218 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ser syner när jag blundar.
Ingen passar i kyrkan Amandara, det är hemligheten.

Anchored in Christ ✟