Hur lyssnar man INTE efter röster?

Mer
3 år 5 dagar sedan #1331565 av koi
Hur lyssnar man inte efter röster? Har man hört dem varje dag i månader, då lyssnar jag automatiskt efter dem när det är tyst. 

hur lyssnar man INTE efter röster?
Mer
3 år 5 dagar sedan #1331566 av Geta
Admin1 brukade titta på en tavla för att distrahera sig från rösterna.
Mer
3 år 5 dagar sedan #1331567 av Vittrad
Har du läst den här artikeln, koi? 

www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
Mer
3 år 5 dagar sedan #1331568 av Inwatto
Man kan fundera över vilken funktion rösterna fyller och sedan agera efter det.

Är rösterna ett sällskap, då får man skaffa annat sällskap och inte vara så ensam. (Lätt sagt men så är det).

Fungerar rösterna som hjälp eller att de försöker hjälpa till fastän det inte behövs, så får man försöka sysselsätta sig utan att lyda rösterna. Titta intensivt på en tavla kan vara ett sätt.

Jag har inte lyckats själv med att ignorera rösterna. När jag var i 40-årsåldern började de dyka upp och då försökte jag ta reda på hur många de var och vad de hette. Ju fler jag antecknade namnet på, desto fler röster kom det, så jag gav upp vid omkring 40 namn. Först nu i 55+ års åldern är rösterna tysta. Då har jag under flera år inte brytt mig om dom. Men, frågar jag efter någon av dom, så nog finns de där...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 5 dagar sedan - 3 år 5 dagar sedan #1331577 av IM
Det är så nära inpå för dig koi, tror att du slappnar av när du blir trygg i vetskapen att medicinen nu skyddar mot rösterna och då slutar du vara vaksam. Kontrasten från att ha levt med röster och att de nu upphört det är så påtagligt ur en verklighet, en verklighet sjukdomen ger dig ,röster , till en verklighet så som det är för de flesta människor leva utan röster.
Last edit: 3 år 5 dagar sedan by IM.
Mer
3 år 5 dagar sedan #1331587 av Nissegossen
Har äntligen fått tyst på mina röster de finns där i bakgrunden, men de håller sig undan efter att jag fått högre dos på Quetiapine har nu 200 mg för sömnen, det räckte tillsammans med den dos Trilafon jag har 06ml var 14de dag (108mg/ml) jag har. På det är det någorlunda tyst i pallet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum