De symptom vi har/har haft

Mer
3 år 1 månad sedan #1328028 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet De symptom vi har/har haft
Jag har imovane, melatonin och lergigan som sömnmediciner. Melatonin är ett kroppseget ämne och det känns bra. Men de biter inte sådär jättebra. Haft propavan men den funkade inte för mig.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1328033 av IM
Svar från IM i ämnet De symptom vi har/har haft
Låter som paranoida tankar, kan bero på dålig sömn , men det kan också vara att din oro får dig att sova sämre. Det som brukar fungera bäst för mig är att ta en insomningstablett tillsammans med i mitt fall melatonin. Så mitt råd är att få ett sömnmedel som hjälper till snabbare insomning, innan tankarna tar överfart. Sen vet du också att det är det paranoida som kan få allt att gå överstyr. Var försiktig, be om hjälp innan helvetet bryter ut.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328036 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet De symptom vi har/har haft
Du var ju igång mycket och länge med jobb och den stressen det var på hjärnan kan ju sitta kvar rätt länge. Enligt min erfarenhet. Du behöver nog någon medicin för att komma ner i varv (i hjärnan). Tänker antipsykosmedicin som du antagligen redan tar men att du kanske behöver höja dosen tillfälligt. Och en bra sömnmedicin för insomning och bibehållen sömn. Lättare sagt än gjort kanske men prata med din kontakt i sjukvården som sagts. En fullt utblommad psykos är inget man vill ha.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328037 av Geta
Svar från Geta i ämnet De symptom vi har/har haft
Har slutat att dricka kaffe efter kl. 15.00 på eftermiddagen. Sömnen har blivit bättre på grund av det. Dessutom äter jag havregrynsgröt varje kväll. På grund av det har blodsockernivån stabiliserats.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328039 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet De symptom vi har/har haft
Det är mycket som kan störa ut hjärnans balans och vi är extra känsliga för det.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328046 av mrsearlgray
har provat melatonin men det funkade inte alls, men skulle kanske som ni säger behöva en medicin som håller mig sovande, kanske skulle behöva höja antipsykotiska också. ska prata med min ssk imorgon så kan ta upp det med henne.


Geta: vad bra tips, hade på gränsen för högt blodsocker på senaste blodprovet, kanske får köpa havregryn, det är ju gott också.