Hjälp med framsidan av min nya bok!! Någon med idéer?

Mer
13 år 8 månader sedan #314578 av Aspergergirl
Ni har inga förslag på hur omslaget/framsidan på min nya bok skall se ut? Jag har så himla dålig fantasi så jag vet inte riktigt hur den ska bli och det börjar ju dra ihop sig att bestämma sig, då boken i stort sett är färdig. Själv behöver jag inte göra framsidan utan jag skickar iväg eventuella foton som jag vill ha med, till förlaget. Sedan säger jag hur jag vill att sidan ska se ut så redigerar de den efter mina önskemål. Så vad tror ni skulle bli bra? Tycker ni att jag ska ha en bild på mig själv (som på första boken), en bild på mitt hyreshus för att relatera till gruppboendet eller kombinera en bild på mig och huset? Eller ska jag ha en bild på min ena katt med? Jag älskar ju mina katter. De är väldigt betydelsefulla för mig. Usch, det här är så svårt!!

Jag kan i alla fall berätta att boken ska heta "Mitt nya liv - att leva i ett gruppboende" Fråga om det är något ni undrar över. Jag är tacksam för alla tips jag kan få!!

Kram Ann-Charlotte
Mer
13 år 8 månader sedan #314581 av Isa-Alise
Varför inte helt enkelt abstrakta färger runt omslaget, med ev. en mindre bild av dig själv infäld i färgerna...



Något liknande denna...
Mer
13 år 8 månader sedan #314582 av Isa-Alise
Mer
13 år 8 månader sedan #314584 av skord
hej. om du älskar dina katter så


skulle ett foto på dom & dej fungera med titeln.
Mer
13 år 8 månader sedan #314585 av Aspergergirl
Det var ett jättefint förslag Isa-Alise!! Det ska jag absolut fundera på! Annars slog det mig en tanke att någon kunde ta en bild på mig när jag står utanför vårt hyreshus. Alla är välkomna att berätta sina tips så skriv vad ni tycker. Jag blir jätteglad för det!! /A-C
Mer
13 år 8 månader sedan #314587 av Aspergergirl

skord skrev: hej. om du älskar dina katter så


skulle ett foto på dom & dej fungera med titeln.


Ja, det kanske man skulle kunna göra. Eller så tar man ett sådant kort på mig och katterna och lägger in på baksidan under baksidestexten så att alla får en presentation av författaren där.