Hjälp med framsidan av min nya bok!! Någon med idéer?

Mer
13 år 9 månader sedan #314870 av Aspergergirl
Det här svaret har jag fått på ett annat forum. Vad tycker ni om dessa tankar?

Ditt förra omslag var jättefint!

Jag tänker att det ju bör finnas någon koppling mellan den bild som ska vara på omslaget av boken och titeln på boken/ innehållet. Som jag förstår det handlar den nya boken om att bo på gruppboende. Kanske det då skulle fungera att använda sig av en bild på ett hus, som man sedan snyggar till på lämpligt sätt i Photoshop? Personligen föredrar jag fotografier framför tecknade bilder på bokomslag. Om tanken är att boken ska vara en uppföljare till den första kanske omslaget på något sätt också ska vara relaterat till det tidigare. Kanske kan bilden av huset gå i ungefär samma färger, alltså lite gul-orange med något färginslag?

Hur sedan texten läggs tänker jag beror lite på vilken bild du väljer. Både färg och placering ska ju passa bra på omslaget.
Mer
13 år 9 månader sedan #314871 av Aspergergirl

Ready skrev: Aspergergirl,

Det finns färdiga försättsblad i Word om det är det ordbehandlingsprogrammet du använder. De försättsbladen är lite tråkiga men rätt proffsiga.


Tack för ditt förslag! Jag använder Word så jag ska kolla det! Dock vill jag ha en bild som är lite personlig och relaterad till bokens innehåll. Tror jag att jag vill i alla fall..... *funderar* Det är otroligt svårt att bestämma sig hur man vill ha det!!!

Kram A-C
Mer
13 år 9 månader sedan #314925 av Admin1
Mitt förslag är 5-6 fågelbon arrangerade som en pyramid på första sidan. Skall syfta på gruppboendet.
Mer
13 år 9 månader sedan #314927 av Isa-Alise
Du passar bra i din nya frisyr, Aspergergirl!
Mer
13 år 9 månader sedan #315053 av Aspergergirl
Nu har jag skickat ett meddelande till förlaget och frågat om de kan skapa en framsida till mig som går i samma färger som förra boken. Sedan fixa till ett foto på mig överst på framsidan med en lite större text antingen över eller på fotot där det står "Mitt nya liv" och under detta fotot har jag tänkt mig en bild på hyreshuset jag bor i och så längst ner på sidan skall underrubriken "Att leva i ett gruppboende" stå med lite mindre text. Jag funderar om man kan sammanföra dessa två olika foton till en gemensam bild på ett snyggt sätt. Vi får se vad förlaget svarar mig! Kanske vill de inte börja jobba på mitt omslag ännu eftersom jag inte skrivit under något nytt avtal för att publicera nya boken. Det får ju bli när jag skickar manuset till dem! Men vi får se!

Vad tror NI om en sådan här framsida? /A-C
Mer
13 år 9 månader sedan #315229 av Aspergergirl
Har inte fått något svar ännu men det kommer väl...

Här kommer tre stycken foton som togs utomhus igår. Vad säger ni om att ha något av korten i trappan med på bokens framsida? Trappan kan ju på något sätt relatera till bostäder och därmed gruppboendet. Eller ska vi ta nya foton någon annanstans med annan bakgrund?







Kram A-C