Berny Pålsson - Vingklippt ängel

Mer
19 år 9 månader sedan #2130 av scorn
Rädd, sträckläste just hennes självbiografi. Mår illa för att det är så likt. Inte livsöden utan tankar, sätt att agera. Känner att jag måste kasta några bollar mot forumet, kan mina tankar ha hamnat på sidorna av en magisk kraft som tar min själ? Det går inte över! Över! Över! Nej, jag som redan är ett vrak, varför läste jag boken?
Mer
19 år 9 månader sedan #2138 av Johan
Jag ska läsa boken så snart jag kan fatta mod att göra det. Det känns alltid riskabelt att läsa om något som berör en så nära. Hoppas jag hittar modet...
Mer
19 år 9 månader sedan #2139 av Admin1
Jag skall också läsa boken, när jag har läst klart boken om kognitiv beteendeterapi, som jag håller på med. Scorn du kanske kunde skriva en recension av Vingklippt ängel här på sajten. Det är bara att skriva ungefär 4 gånger mer än vad du nu gjort. Skriv först vad boken handlar om i stora drag och sedan vad du tycker om den.

Admin
Mer
19 år 9 månader sedan #2182 av silverseven
Jag har precis läst boken. Jag håller med, det är nästan kusligt att läsa.
Tyvärr har jag inte lika lätt att uttrycka mig i text, men det skulle säkert lätta på ångesten om man kunde skriva av sig lite!

Just nu känns det som en diamant håller på att bildas i min hjärna under det massiva ångest trycket!!!!!

/SilverS
Mer
19 år 9 månader sedan #2188 av Hanna_Norr
Jag håller tyvär inte med. Som ung tjej diagnostiserad med schizofreni, kände jag inte igen mig speciellt mycket i boken. Jag tror inte på allt det som Berny berättar. Det låter mest som löst fabuleranede. Hon bekräftar alla fördommar och använder sig hela tiden av generaliseringar. Jag tycker mest det låter som lögner, det mesta. Allt för att hon ska vara intressant. Hela boken är ångest och Berny är ett ångest monster.
  • Besökare
  • Besökare
19 år 9 månader sedan #2190 av
Ja,Hanna_Norr Du kan fatiskt ha fel ibland.Sen så ska du ha klart för Dig att man lider inte mindre för att man har diagnos Borderline.Ångest och gräns-psykos är faktiskt inte något lättsamt och som man bara tar med en klack-spark.
Om man har diagnos Borderline är det heller inte ovanligt att man får psykoser.
Undrar vad Du är egentligen ute efter nu?Kanske du själv vill provocera lite med dina utläggningar??Genomskinligt..
Sedan när det gäller diagnos Borderline har väl alla det mer eller mindre..och det borde då gälla även dem med diagnos Schizofreni.(om du nu har det)
Så om författaren till denna bok uppvisar kriterier på Borderline som du uppfattar betyder dessvärre inte så mkt i det sammanhanget för man kan ha både Schizofreni och personlighetstörning.