Tråden om Skräckfilm

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 10 månader sedan #1056849 av Fantasio
Jag minns en av de första filmer pappa hyrde på video (februari 82, jag skrev upp allt i en bok jag fortfarande har kvar). Den hette "Bog - Monstret från djupet". Skön titel. Hittade inte mycket på google, men skrev in "Bog imdb" och jag tror jag träffade rätt.

Den fick mycket dåligt betyg på Imdb, men jag skulle vilja se om den. Kan tänka mig att det blev oavsiktlig humor. Jag har mycket svårt för skräckisar som samtidigt försöker vara roliga, det tilltalar mig inte alls. Blodtörstiga monster är aldrig fel.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 9 månader sedan #1060920 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om Skräckfilm
Ni minns väl klassikern "Nightmare city"? Den hyrde min pappa när jag fjorton. Tyckte den var så bra. Jag såg om den för en del år sedan, men då var magin borta. Så dålig att det blir underhållande. Det har pratats om en nyinspelning, fast det är kanske lite missvisande, tror hela historien har skrivits om. Ny film med samma namn. Den har varit på gång i flera år, hoppas projektet blir av. Video Invest strikes from the grave.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1060921 av Miika
Svar från Miika i ämnet Tråden om Skräckfilm
Carrie är bra men räknas kanske inte som en skräckfilm
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Miika.
Mer
5 år 9 månader sedan #1060922 av lumpi
Svar från lumpi i ämnet Tråden om Skräckfilm
6e sinnet är skön tycker jag.

Som barn råkade jag se den där gräsliga "Det" och djurkyrkogården bl.a....det sabbade mycket.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 9 månader sedan #1060928 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om Skräckfilm
Visst är "Carrie" en rysare. Tyckte nyinspelningen var rätt bra. "Sjätte sinnet", eller hur man nu skriver, minns jag som helt okej. Såg den med mina föräldrar och mamma klurade ut en viss central grej direkt. Regisserad av mannen med det konstiga namnet. Har sett ett par av hans andra filmer och dem gillade jag inte.
Mer
5 år 9 månader sedan #1061948 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tråden om Skräckfilm
Jag såg klassikern Poltergeist igår.