Sånt som lockar till skratt

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan #1095710 av Fantasio
Det här är ersättaren till "Humortråden" som raderats.

Pappa tyckte om Monty Python och jag ville vara som honom. Jag var för ung för att förstå. En kul stämning i deras program, inga superroliga sketcher. Ska man prata sketcher är den där Graham Chapman söker jobb roligast. John Cleese sätter fingrarna i öronen o Chapman gör detsamma. Hade varit roligare om Chapman gjort det spontant, en rolig reaktion från hans sida. Men John Cleese är John Cleese.
Mer
5 år 5 månader sedan #1095755 av Klanggedin
The dictator på youtube
Mer
5 år 5 månader sedan #1095770 av Pg
Svar från Pg i ämnet Sånt som lockar till skratt
Jag tycker saker som är bisarra kan locka till skratt. Monthy python är bra! Politiker kan vara ganska roliga.
Mer
5 år 5 månader sedan #1096025 av Klanggedin


Han som spelar house :P
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1096525 av Fantasio
Detta lockar inte till skratt, tvärtom. Vad är det för bra med Galenskaparna och After shave? De klär sig i kvinnokläder och pratar med bred dialekt och folk skrattar. Monty Python hade också på sig kvinnokläder i och för sig. Varför är det roligt? Kanske för 100 år sedan.

Nissegossen skrev i Skriklådan och jag tänkte till. Vi lever på 2000-talet, dags för förändringar. Tarzan och Janne, Fantomen och Dean.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1096534 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sånt som lockar till skratt
Jag gillar Galenskaparnas humor men jag är från Västsverige. Göteborg är vår storstad.