Den stora musikanläggningstråden

Mer
4 år 6 månader sedan #1187204 av Cosmos

Klanggedin skrev: Kan någon testa Opeths nya skiva i sin musikanläggning? Låter det bra?

-Kom idag :)=


Bra låtar men lite platt ljudbild. Skulle ha uppskattat om sången hade lagts lite längre fram på de flesta låtar och de distade gitarrerna varit mer nyansrika. Det blir lätt en gröt. Dessutom finns gott om plagiat här. Men som sagt, bra låtar som förtjänar en lite bättre produktion.
Mer
4 år 6 månader sedan #1188132 av björk
300

Lite skrovs

300
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1188136 av zoegas
Jag har ingenting i musikväg. Logitech högtalare och baslåda till dator. Kosta väl 500 spänn. Det är det enda jag har. Jag har haft en del dyra hörlurar men de har gått sönder. De inbyggda ljudkorten i datorer håller bra kvalité. Jag har ägt ett soundblaster elite för 3500, men det dog. Med ett par Goldring hörlurar blev det bra HiFi för en billig peng. Jag ska nog investera i ett par riktigt dyra hörlurar, men det för bli senare. Ljudkort till datorer håller extremt bra kvalite´ och kan jämföras med hifi utrustning för mycket pengar. Med hörlurar kan man få virtualiserad 7.1 surround, och det är ball i filmer och spel.


Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 4 år 6 månader sedan by zoegas.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1192159 av björk

zoegas skrev: Jag har ingenting i musikväg. Logitech högtalare och baslåda till dator. Kosta väl 500 spänn. Det är det enda jag har. Jag har haft en del dyra hörlurar men de har gått sönder. De inbyggda ljudkorten i datorer håller bra kvalité. Jag har ägt ett soundblaster elite för 3500, men det dog. Med ett par Goldring hörlurar blev det bra HiFi för en billig peng. Jag ska nog investera i ett par riktigt dyra hörlurar, men det för bli senare. Ljudkort till datorer håller extremt bra kvalite´ och kan jämföras med hifi utrustning för mycket pengar. Med hörlurar kan man få virtualiserad 7.1 surround, och det är ball i filmer och spel.


zoegas: jag fick för mig att
en skruv blev kvadad ty men
så var inte fallet.. Det räddade 2
högtalare......

Egentligen skulle man haft 2
uppsättning till med sådana, ampuler,

En kostar 350. Så har jag förborgat mig
åtminstone.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by björk.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192162 av björk
Mer
4 år 6 månader sedan #1192176 av wasp
De här har jag till datorn (grannarna gillar inte det!), så det bli mest lyssna via lurar, ett par svarta Marshall Major III, eller ett par KOSS Porta Pro. Skivsamlingen, både vinyler ca 300 st och CD ca 150 st har jag kvar. Ingen vinylsvarv förstärkare, eller avancerad CD/DVD spelare heller. Allt såldes ca år 1998.

www.elgiganten.se/product/datorer-tillbe...os-s3-datorhogtalare