Nya bok tråden.!!

Mer
4 år 1 månad sedan #1235799 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Nya bok tråden.!!
Vetenskapsteori och metod.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235836 av Richard
Svar från Richard i ämnet Nya bok tråden.!!
Jag märker att jag kan läsa igen!

Jag har länge haft problem med att läsa, inte dyslexi med obehandlad ADD i form av koncentrationssvårigheter. Men nu kan jag t.o.m. läsa o ta in en bok på norska! Men nu ska jag läsa Koranen istället. Det är nog bäst att ha läst den, så förstår man mer av Mulla Krekars bok.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235842 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Nya bok tråden.!!
Har börjat läsa boken om depersonalisationssyndrom. Den är behagligt lättläst och är väldigt tunn, bara 127 sidor.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235844 av Richard
Svar från Richard i ämnet Nya bok tråden.!!
Koranen var bara en enda smörja som inte går att läsa från pärm till pärm, men man kan slå upp olika suror. En farlig bok för lättmanipulerade! Jag ska välsigna mina bacon ikväll! Allahu Akbahr!

EDIT: Tröttnat på islam, hittade 2 bättre böcker...

Last edit: 4 år 1 månad sedan by Richard.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1241765 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nya bok tråden.!!
Läser den här boken. Köpte den för halva reapriset på ICA. Min kusin rekommenderade hans släktkrönikor.
Läste på nätet att Guillous fru Ann-Marie Skarp från Piratförlaget har fått Corona-viruset.

Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1244603 av Richard
Svar från Richard i ämnet Nya bok tråden.!!
"Det Sista Vapnet - Hur Atombomben kom till" av Richard Rhodes.

Första delen handlar om de stora fysikerna, Rutherford, Bohr, Meitner, Curie, Szilard, Fermi, Hahn och självklart Einstein, som en del ägnade sig under början av 1900-talet åt experiment för att ge en bild av atomen o dess inre.

Experimenten var lite av min inspirationskälla när jag experimenterade med samma saker. De hade ju dock exaktare utrustning och tillgång till flera gram radium.
Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Richard.