The Spotnicks

Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1217400 av Geta
The Spotnicks skapades av Geta


Bo Winberg i Spotnicks har dött 80 år gammal.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Geta.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217413 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet The Spotnicks
Min kompis diggar dem. Jag hade en julskiva med Spotnicks, tror det var en julskiva. Den lyssnade jag ofta på som barn.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217417 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet The Spotnicks
Spotnicks var det svenska svaret på Shadows. Sedan fanns det ännu ett, Violets, tror jag de hette. Ingen musik som jag har diggat.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217418 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet The Spotnicks
Kompisen gillar The Ventures också. Instrumentalt.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1217448 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet The Spotnicks
Varsågoda jag sökte och fann
www.listor.se/kultur-noje/basta-svenska-60-talspopbanden/

Cosmos skrev: Spotnicks var det svenska svaret på Shadows. Sedan fanns det ännu ett, Violets, tror jag de hette. Ingen musik som jag har diggat.








Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217583 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet The Spotnicks
Bo Winbergs gitarr hade en inbyggd, trådlös radiosändare och en mottagare i förstärkaren. När de höll på med en skivinspelning i Paris 1963, ville en journalist prova Winbergs gitarr. Vad de inte visste, var att sändaren hade samma frekvens som Parispolisens radio. Polisen spårade störningarna till studion, där Spotnicks höll till. När nyheten nådde Sverige, kunde man läsa att Spotnicks spelade på Olympia i Paris och störningarna från den trådlösa gitarren spårades dit. Parispolisen stormade då Olympia med dragna k-pistar, vilket inte var sant.