Fotografi

Mer
4 år 1 månad sedan #1239370 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Fotografi
Jag brukar också beställa fotokopior, mestadels från myfujifilm.se och då i standardformatet 10x15 cm. Eller så skriver jag ut dem på min fotoskrivare. Har ett tjockt, stort album som jag samlat många foton i. Det är kul att ha dem i pappersformat att bläddra i och inte bara ha dem digitalt förvarade.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239393 av memphis
Svar från memphis i ämnet Fotografi
Bra tips Vittrad! Jag kollade myfujifilm. se och de är billigare än där jag beställde. Dessutom vart jag sugen på att beställa en T-shirt med eget foto på! Kostade 129+65kr. Det ska jag göra vid nåt tillfälle!
Mer
4 år 1 månad sedan #1239455 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fotografi
Skaffa en apa istället, den kan överleva dig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 veckor sedan - 4 år 4 veckor sedan #1240123 av Richard
Svar från Richard i ämnet Fotografi
1994 praoade jag på flygflottiljen F10's fotoavdelning o framkallade bilder i mörkrum. Det var kul o intressant. Men det var inte på den hemliga avdelningen för typ flygfoton o sånt, där släpper de nog inte in en praoelev. Men jag fick tillstånd att fotografera inne på regementet F10, men fick inte gå ner till flygplanen själv (o fotona skulle granskas innan jag fick ta hem dom).

Lite kul är det, för han som jobbade på F10's fotoavdelning, var senare personlig assistent åt en på Spiran, o där hade vi en fotogrupp. Han berättade, att när F10 lades ner, så skulle all den fina utrustningen, bl.a. fotoutrustningen, kasseras. O försvaret får inte sälja grejerna. Men, de fick lov att byta bort det. Så han bytte till sig hela fotolabbet för typ nån värdelös pryl.

Jag har ca 8 000 bilder i min bildmapp på en extern hårddisk, ca 50 GB. Har en kopia på dem på ett 64 GB USB-minne. Egentligen bör man bränna de till optiska DVD-skivor, om det skulle komma en solstorm eller en EMP. Pappa var tillsammans med sin ex-fru mellan 1998 o 2018 o har tusentals semesterbilder o sånt, de reste mycket. Ex-frun frågade om hon kunde få en kopia på bilderna, men pappa sa att han raderat alla... :snopen

Han har även scannat in alla analoga foton från hans o min barndom.
Last edit: 4 år 4 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1241319 av björk
Svar från björk i ämnet Fotografi
Mer
4 år 3 veckor sedan #1241320 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fotografi
Har du nya solglasögon?