Boken Vid vansinnets rand - så bra!

Mer
3 år 11 månader sedan #1246418 av Amandara
Att uttrycka sig. Med lera, måleri, teckning, ord, betong, byggnation, formulerande av ord, musik , sång or whatever. Oxå ta del av kultur. Filmer, teater, musik, böcker, fakta, kunskap, skönlitteratur, dikter mm.
Mer
3 år 11 månader sedan #1246580 av Admin1
Nackdelen med att läsa självbiografier om psykossjukdomar är att sjukdomen varierar så mycket mellan individer. Det krävs kanske 10 olika böcker för att täcka in allt, men de sjukaste orkar inte skriva böcker så deras story blir okänd, om inte någon anhörig skriver.
Mer
3 år 11 månader sedan #1246584 av veryfirststar

Vittrad skrev: veryfirststar, vad var det du tyckte var bra med "vid vansinnets rand"? Har själv inte läst den men har däremot läst "Jag vet inte var psykoser kommer ifrån" av Pebbles. Den upplevde jag något hoppig.

En annan bok är "Vansinne på marsch : en självbiografi om schizoaffektiv sjukdom" av Maria Rådstam. Den tyckte jag var skaplig.


Det jag tyckte var bra var att det var mycket som jag själv känt och tänkt och som Pebbles sätter ord på. Hon skriver om saker som relationer, rutiner, och vården.Det är korta kapitel; oftast bara en sida, så det är lätt att läsa och ta till sig.

Vad intressant med Maria Rådstams bok! Ska kolla upp den :)
Mer
3 år 11 månader sedan #1246586 av Miika
Även jag är schizoaffektiv
Välkommen!