Mina olika möten med musiken

Mer
3 år 11 månader sedan #1252624 av björk
Första mötet var Roxette How Do You Do. Sedan Rolling Stones med you got me rocking.
Lyssna även på Clawfinger death numb blind. Sedan Metallica black album..
Sedermera offspring americana
Därefter conspiracy number one med The Offspring. Glömde skriva att jag under min badminton period hade ett gott öga till The Corrs. När År 2000 lyssnade jag på Mark Knopfler med Sailing to Philadephia.


En dunder kur för att behålla mig nischad....

Norratorp,
Sedan, vart, jag, totalt, inne, med, Reroute To Remain!!!!! Och!! Ozzy Live in budokan..... Jag bytte Ac/Dc Stiff Uperlip, mot Ozzy
Live In Budokan av en fotboll målvakt.
Och det var värt de med balistisk rock & roll. Lajv Rock!!
Mer
3 år 11 månader sedan #1252634 av Cosmos
Mitt första möte med musiken var The Beatles och det blev mitt livs kärlek. Inget kan bräcka Beatles. Annars har jag gillat Carol King, Joni Mitchell, David Bowie, Elton John, John Miles och 10cc väldigt mycket. När jag i början av 2000-talet stiftade bekantskap med Aimee Mann var det i en period där jag inte trodde att jag någonsin kunde återvända till livet. Men Aimees underbara låtar lindrade och lyfte mig. Hon var i Sverige för några år sedan och jag missade det. Fan också.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252656 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Mina olika möten med musiken
Minns speciellt ett band med Queen från spelningen på Wembley 86 som farsan hade på kassett i sin Opel Ascona.

/Dave
Mer
3 år 11 månader sedan #1252657 av Fantasio
Jag spelade min morbrors skivor när vi var i hans föräldrahem. Led Zeppelin, Beatles och Pugh Rogefeldt.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252697 av krokus
Ebba Grön var mina husgudar i yngre tonåren, så de lär väl alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag har sett Thåström live några gånger.
  • dietcoke
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1252702 av dietcoke
Svar från dietcoke i ämnet Mina olika möten med musiken
Pixies var mina tonårsfavoriter. Sen kom Nirvana tätt därefter.

Upptäckte dock musik redan som 5-åring, då var det 80-talsdisco som gällde. Minns att jag älskade Lotta Engberg, hehe.
Idag kan jag nog lyssna på det mesta, även om jag gör en resa 'down memory line' ibland och åter lyssnar på alla de där banden jag växte upp med.