Mina olika möten med musiken

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1252757 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Mina olika möten med musiken
Gillar musik för känslan den ger mig när det är något man gillar.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1252758 av Clean
Svar från Clean i ämnet Mina olika möten med musiken
I min ungdom lyssnade jag mestadels på psykedelisk trance och ambient! Gick mycket på rejvfester. Och gjorde det långt uppe till vuxen ålder. Numera blir det inget sånt mera. Utan mera dagens moderna popmusik. Men om jag måste välja en artist eller musiker på en öde ö på obestämd tid skulle jag välja Sophie Zelmani!

Här är lite av henne! En av världens absolut bästa låtar förutom sinner man med Nina Simone!
-


Jag skulle även ta med mig Nina Simones låt sinner man till en öde ö på obestämd tid här en ett litet klipp med det!
-


Vackra skönsjungande Nina Simone!

Första förälskelsen jag fick för musik och då var jag småbarn var Modern Talking och ABBA vilket jag erkänner vilket är pinsamt egentligen! Så gay!! Min mamma trodde ändå hon skulle få barnbarn av mej till henne för jag hade massa tjejkompisar vi brukade stå en sommar och mima till ABBA och Modern Talking!

Alla andra avgudade Michael Jackson och Madonna som jag som barn tyckte hon var en gammal pervers kärring. Michael Jackson tyckte jag att han var äcklig som tog sig mellan benen när han uppträdde. Förstod inte och förstår fortfarande inte hur dom lyckades bli så extremt stora! Fattar ni?

Men sist men inte minst Leonard Cohen skulle jag oxå garanterat ta med till en öde ö som jag har under middagar med vin och trevligt sällskap festat till mycket goda minnen. När han dog förlorade mänskligheten av tidernas storheter inom musik och kanske världen vem vet?

Här är ett litet klipp med han
-
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Clean.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1252851 av wasp
Svar från wasp i ämnet Mina olika möten med musiken
Gillade Led Zeppelin, Deep Purple och Black Sabbath redan 1972. Sedan är jag allätare av amerikansk radiorock som Boston och Chicago. Elton John, Manfred Mann's Earth Band och naturligtvis Bruce Springsteen. ABBA gillade jag ett tag runt 1975, Michael Jackson icke heller att förglömma, Steely Dan, 10 CC, Supertramp, John Holm! och många fler.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by wasp.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1252854 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Mina olika möten med musiken
Clean hade också ABBA som en favorit när jag var barn, minns att KISS var populära med med det var Nada för mig, musiken ger känslor till dig när du har schizofreni tror jag och musik som är finstämd eller överhuvudtaget avspeglar det du känner, det är din musik, Leonard Cohen har alltid varit en favorit för mig också, det var ett omedelbart tycke.

Tracy Chapman var en omedelbar förälskelse i tidig ungdom, så vacker så mycket känsla.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1252860 av Clean
Svar från Clean i ämnet Mina olika möten med musiken

Ines skrev:

Clean skrev: I min ungdom lyssnade jag mestadels på psykedelisk trance och ambient! Gick mycket på rejvfester. Och gjorde det långt uppe till vuxen ålder. Numera blir det inget sånt mera. Utan mera dagens moderna popmusik. Men om jag måste välja en artist eller musiker på en öde ö på obestämd tid skulle jag välja Sophie Zelmani!

Här är lite av henne! En av världens absolut bästa låtar förutom sinner man med Nina Simone!


Ja Zelmani är fantastisk som Always you, Dreamer, Once etc.


Jo dreamer är en klassiker! Always you är bra likaså going home och många fler!

ingrid64marie skrev: Clean hade också ABBA som en favorit när jag var barn, minns att KISS var populära med med det var Nada för mig, musiken ger känslor till dig när du har schizofreni tror jag och musik som är finstämd eller överhuvudtaget avspeglar det du känner, det är din musik, Leonard Cohen har alltid varit en favorit för mig också, det var ett omedelbart tycke.

Är det sant? Jag trodde ingen annan i mitt liv som jag möter numera idoliserade samma musik. Jag har förlorat alla dessa vänner som jag delade musiken med.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1252896 av Amandara
Madonna och Michael Jackson gillade jag aldrig som ung men fick en madonnaperiod i 33 årsåldern.Madonna var väldigt utlevande sexuellt i sin ungdom och det var inte jag. Det krockade. Michael Jackson har jag aldrig gillat förutom hans Earthsong. Glad för det då han var ett jävla slajm.