Bygga självmordsbombare i keramik?

Mer
3 år 7 månader sedan #1274817 av Richard
Bubbelplast tycker mina katter är spännande!
Mer
3 år 7 månader sedan #1274819 av Cosmos
Hahahaha! Åtminstone jag tyckte det var riktigt roligt. Vilken fantasi du har Richard. Men du pratar ingen skånska. Har du bott i mellansverige tidigare?
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1274823 av Richard
Njaee, många kommenterar min dialekt. Jag själv har bara bott i Skåne (nu är ju talet i filmerna lite tillgjort), men mamma o pappa är från Västmanland, så kanske lite kommer därifrån. Bl.a. från Lindesberg (runt Örebro) o Hallstahammar (runt Västerås), de é Gnällbältet...

JAG KOMMER FRÅN ÖREBRO! JAG SITTER O SKIIIIIIIITER!!!

Last edit: 3 år 7 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 7 månader sedan #1274833 av Cosmos
Jag HATAR dryga rasiststockholmare som för att demonstrera sin "överlägsenhet" ger sig på oskyldiga telefonister.

Och Richard, jag är också västmanlänning, född i Köping och uppväxt i Hallstahammar. Men mitt blod är idag väldigt mixat så ingen kan nog säga varifrån jag kommer. Längst har jag bott i Uppsala.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1274837 av Richard
Aaaah!

Hallstahammar!

Jo, jag vill minnas du har sagt du varit uppväxt där. En fin stad! Eller "stad"? Samhälle i.a.f. Farfar o farmor kom dit efter andra världskriget o bodde i Rallsta, i baracker, där min pappa föddes. Senare flyttade de till en lägenhet på Oxelbacksvägen, det var när det verkligen behövdes folk i Sverige, o de fick direkt jobb på Bulten-Kanthal, utan att knappt hunnit lära sig språket! Senare byggde de sig ett hus på Törnrosvägen, där de bodde livet ut, 2010-11.

Jag brukade sen 1999 när jag fick körkort köra upp till farfar o farmor, i samband med Power Meet i Västerås. Det var en fin tradition vi hade (min syster följde också med de senaste resorna vi hade).

Men ja, Ståååckholmare är ju så fina! Jo, men första gången jag körde upp var med min Volvo 740, så hade jag inbokat ett möte med en tjej i Åkersberga vid Stockholm. Hade träffat henne via nätet o fick till det för första gången... Det var lite spännande, Åkersberga ligger i Österåker o då fanns inga GPS o sånt. Men övernattade o var på så glatt humör sen när jag kom till farfar o Power Meet. På det Power Meet (som var av en av de lyckligare stunderna när jag var i den åldern) så cruisade vi det året i en kollegas Ford Mustang. Men kollegan trillade senare överbord på Helsingborg-Helsingör-färjan o hans kropp hittades aldrig. Så det blev inte mer med han... :(

Men jag fortsatte som tradition att åka upp dit vid Power Meet.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 7 månader sedan #1274842 av Cosmos
Har du någon gammal jagare?