Köpa ny gitarr

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1311706 av Vittrad
Köpa ny gitarr skapades av Vittrad
Jag går I tankarna om att köpa en ny semiakustisk, klassisk nylonsträngad gitarr, gärna en svart sådan. Har bara haft skräpgitarrer innan och vill nu hitta en av lite bättre kvalitet. 

Har kikat runt lite på dessa bland annat: 


Fender CN-140SCE Acoustic, Black



Ortega RCE141BK Electro Nylon, Black

Vad tror ni? Har ni några andra tips på märken och modeller? 
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Vittrad.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311710 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Köpa ny gitarr
Fender har ett gott ryckte

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1311719 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Köpa ny gitarr
åhhh önskar att jag fick lära mig spela instrument... har ett keyboard men tränar sällan. kolla på YouTube om du kan, då kanske du kan hitta folk som jämför och kan ge tips! :)
Mer
3 år 3 månader sedan #1311722 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Köpa ny gitarr
Do it mrsearlgray! Jag har också en keyboard som ligger och dammar. Samt en fiol som jag inte lärt mig spela på ännu.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311723 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Köpa ny gitarr
haha jo har en bok så det är bara att ta mig i kragen egentligen xD älskar musik och är väldigt ledsen över att jag aldrig fick börja spela ett instrument som barn, mina föräldrar ville inte skjutsa mig, visade sig att jag hade talang för trummor på en musiklektion :(
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1311816 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Köpa ny gitarr
Jag spelade piano som barn. Min musiklärare tyckte jag skulle söka in på musikskola vilket jag senare också gjorde och kom in. Där fick jag lära mig spela gitarr och på den vägen var det.

Tråkigt att du inte fick chansen mrsearlgray, men det är väl inget som hindrar dig från att börja lira något instrument idag? Man kan nog komma rätt långt bara med hjälp av Youtube idag. :)
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Vittrad.