Köpa ny gitarr

Mer
3 år 3 månader sedan #1311920 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Köpa ny gitarr
Jag hade nog inte köpt Fendern. Den är säkert Japanbygd kopia. Jag hade inte köpt med inbyggd mikrofon heller. Många gitarrer som säljs kan man hitta recensioner på bla youtube. Happy fishing.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 3 månader sedan #1311931 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Köpa ny gitarr
Numera görs kopiorna i Kina. Två av mina gitarrer är tillverkade i Kina och det är verkligen inget fel på dem! Min fantastiska Ibanez har jag haft i mer än 15 år utan att den visar några ålderstecken (lim som släpper, nerspelade band). Jag har även en svensktillverkad Levin som nu är 45 år gammal, den har flera sprickor men det beror på att den trillat ner från väggen! Låter bra trots detta.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312015 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Köpa ny gitarr
Mina är med tillverkad i Kina. Men när det står Fender på dem, så får man betala mycket mer.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 3 månader sedan #1312039 av Pg
Svar från Pg i ämnet Köpa ny gitarr
Jag har lite lust att köpa nytt digitalpiano, men känner att jag inte skulle använda
det särskilt mycket. Gitarr har jag alltid velat kunna spela.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1312058 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Köpa ny gitarr
Det kan stå Fender på dem men de är ändå tillverkade i Kina. Det ser man om inte annat på priset. En Kina-tillverkad Fender kostar om kring 7.000 kr medan en USA-tillverkad kan kosta tre ggr så mycket. Skillnaden på dem är inte så stor som man kan tro. En USA-tillverkad kan ha tunnare hals t ex.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Cosmos.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312085 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Köpa ny gitarr
En av Stockholms första pizzerior hette La Guitarra och låg vid Odenplan. De hade en skylt: Efter kl 18 trubadur. De första pizzeriorna hade trubadur som gick omkring och sjöng till egen gitarr sånger, som Vagabonde