Dansbandsmusik

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1316571 av Fantasio
Dansbandsmusik skapades av Fantasio
Finns det någon här som gillar dansbandsmusik? Jag gör det inte. En sak är väl om man är på lokal och dansar, det skulle jag kanske kunna tänka mig. Men jag kan inte dansa, så det går bort. Men att köpa skivor och digga loss till är för mig helt främmande. Är jag en musiksnobb med fördomar om folk? Mina förståndshandikappade vänner på Facebook verkar gilla musikstilen å det grövsta. Jag vill ha fart och fläkt i musiken. Själv gillar jag allt från hårdrock till Thore Skogman och Harry Brandelius, fast de har gjort många släpiga och tråkiga låtar i ärlighetens namn. Dansbandsmusik tilltalar mig inte.
Mer
3 år 2 månader sedan #1316576 av wasp
Svar från wasp i ämnet Dansbandsmusik
Ingen dansbandsmusik här heller! Annika, en kvinna jag känner gick hem från krogen om Lasse Stefanz dök upp........................
Mer
3 år 2 månader sedan #1316580 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Dansbandsmusik
Dansbandsmusik kan vara den absolut sämsta sortens musik. Vidrigt! Om någon bekant delar en låt med Vikingarna eller Sven-Ingvars  på Facebook så blir det blocken på en gång.   
Mer
3 år 2 månader sedan #1316598 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Dansbandsmusik
Det är inte alls bra. Sa upp en kontakt med än vän i gymnasiet typ på grund av det. Jag har inte ens sätt på mellon på typ 5-6 år nu. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 2 månader sedan #1316599 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dansbandsmusik
Jag tyckte om att dansa i min ungdom och då passar dansbandsmusik bra. På Dagcentret där jag gick var det en kille som diggade Thorleifs. Inte är SvenIngvars så dåligt? Tycker ni att gangsterrap är bättre?
Mer
3 år 2 månader sedan #1316614 av wasp
Svar från wasp i ämnet Dansbandsmusik

Geta skrev: Jag tyckte om att dansa i min ungdom och då passar dansbandsmusik bra. På Dagcentret där jag gick var det en kille som diggade Thorleifs. Inte är SvenIngvars så dåligt? Tycker ni att gangsterrap är bättre?

Nej! Absolut inte! Hårdrock från 70-80 tal, eller syntrock 80-tal.