Dansbandsmusik

Mer
3 år 1 månad sedan #1319236 av krokus
Svar från krokus i ämnet Dansbandsmusik

Cosmos skrev: Krokus:
Enligt genusvetarna är skillnaderna bara strukturella. Dvs det beror på sociala normer och uppväxt att könen är olika och där kvinnor alltid får en underordnad ställning beroende på de patriarkala strukturerna. 
Visst ligger det lite i det men verkligheten är betydligt mer komplex än så. 

I "Hjernevask" var det en forskare som sa att pojkar oftare är något senare än flickor i den språkliga utvecklingen. Om jag minns rätt (det var några år sedan som jag såg den)! Det skulle kunna vara en förklaring till varför flickor med autismspektrumtillstånd oftare får diagnosen senare än pojkar.

Jag tycker för övrigt att barn ska få kunna leka med olika leksaker, om de vill! Vill en pojke leka med Barbie, låt honom. Samma sak med flickor, vill de leka med Barbie, låt dem göra det. Barn borde däremot leka mer, inte bara sitta med surfplattan!
Mer
3 år 1 månad sedan #1319237 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dansbandsmusik
Kolla det här programmet om Hjärnans utveckling med Anders Hansen:

www.svtplay.se/video/29761378/din-hjarna...e-hjarnan?start=auto
Mer
3 år 1 månad sedan #1319242 av krokus
Svar från krokus i ämnet Dansbandsmusik
Tack Geta! Jag har inte sett de tidigare avsnitten på säsong 2. Får ta och göra det! 
Mer
3 år 1 månad sedan #1319286 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Dansbandsmusik

Geta skrev: Kvinnor ska in på yrken som de inte har muskelstyrka till för att det ska vara jämställt Det är verkligen tramsigt..


Likadant är det med jämställdhet på utbildningar. Veterinäryrket är kvinnodominerat så killar har förtur till utbildningen med den följdeffekten att tjejer med bättre intagningspoäng blir diskriminerade. I Uppsala där vet utbildningen finns, förekommer det ständigt att tjejer överklagar och får rätt mot skolan. En massa krångel i onödan. Feminismen har blivit en riktigt dålig idé.
Mer
3 år 1 månad sedan #1319288 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Dansbandsmusik
Det är väl bara att försöka börja jobba där man vill vara.
Mer
3 år 1 månad sedan #1319293 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Dansbandsmusik
Att få ett jobb är inte så enkelt, i alla fall om man inte vill ha ett okvalificerat jobb som att städa. Läser man jobbannonser så står det oftast att man "helst ser kvinnliga/manliga sökande" beroende på om arbetsplatsen är dominerad av något kön.