Dansbandsmusik
- krokus
-
- Seniorhedersmedlem
-
I "Hjernevask" var det en forskare som sa att pojkar oftare är något senare än flickor i den språkliga utvecklingen. Om jag minns rätt (det var några år sedan som jag såg den)! Det skulle kunna vara en förklaring till varför flickor med autismspektrumtillstånd oftare får diagnosen senare än pojkar.Cosmos skrev: Krokus:
Enligt genusvetarna är skillnaderna bara strukturella. Dvs det beror på sociala normer och uppväxt att könen är olika och där kvinnor alltid får en underordnad ställning beroende på de patriarkala strukturerna.
Visst ligger det lite i det men verkligheten är betydligt mer komplex än så.
Jag tycker för övrigt att barn ska få kunna leka med olika leksaker, om de vill! Vill en pojke leka med Barbie, låt honom. Samma sak med flickor, vill de leka med Barbie, låt dem göra det. Barn borde däremot leka mer, inte bara sitta med surfplattan!
Be Logga in ansluta till konversationen.
- Geta
-
- Borta
- Jubelhedersmedlem
-
www.svtplay.se/video/29761378/din-hjarna...e-hjarnan?start=auto
- krokus
-
- Seniorhedersmedlem
-
- Cosmos
-
- Seniorhedersmedlem
-
- Ta det kallt, varmare blir det inte
Geta skrev: Kvinnor ska in på yrken som de inte har muskelstyrka till för att det ska vara jämställt Det är verkligen tramsigt..
Likadant är det med jämställdhet på utbildningar. Veterinäryrket är kvinnodominerat så killar har förtur till utbildningen med den följdeffekten att tjejer med bättre intagningspoäng blir diskriminerade. I Uppsala där vet utbildningen finns, förekommer det ständigt att tjejer överklagar och får rätt mot skolan. En massa krångel i onödan. Feminismen har blivit en riktigt dålig idé.
- Amandara
-
- Seniorhedersmedlem
-
- Cosmos
-
- Seniorhedersmedlem
-
- krokus
-
- Seniorhedersmedlem
-
jag följer ett feministiskt konto på Instagram, en riktig ekokammare. Tycker någon minsta lilla olikt från administratören på kontot blir man tvungen att ta paus. Skiter man i pausen blir man blockad.
Att skriva orden "man" och "män" är ajabaja. "Krydda" eller "koriander" heter det på det kontot.
Jag funderar ibland på att avfölja, men samtidigt är det en del intressanta/roliga berättelser.
- Cosmos
-
- Seniorhedersmedlem
-