Ge bort DVD-filmer till Hasse?

Mer
3 år 2 veckor sedan #1329488 av Richard
Jag ersätter mina DVD-filmer med filmer i HD och Full HD o sparar dem i datorn. Frågan är om man ska spara de fysiska DVD filmerna också, eller om man kan ge bort dom till Hasse? Jag har 3 Billy-bokhyllor med DVD-filmer...



Upplösningen på DVD är 720 × 576 pixlar, i HD är den 1280 x 720 pixlar o i Full HD är den 1920 x 1080 pixlar, alltså mycket bättre än DVD-skivorna. Hårddisken kan ju krascha, men ska försöka göra en backup om jag får pengar över nån gång så jag kan köpa en hårddisk till. När man ska titta på filmerna kopplar man bara en sladd från datorn till TV:n eller lägger filmen på ett USB-minne som man sätter i DVD-spelaren. Det går även att lägga in filmen i telefonen o kolla på den via Chromecasten.

Min syster sa att hon inte ville ha dom, men att man ska spara t.ex specialutgåvor o liknande. Men Hasse blir väldigt glad när han får nya filmer, o han kan inte det här med datorer o så! Så det är ju fint om de kommer till nytta.

Brukar ni köpa DVD-filmer numera? De flesta har ju t.ex Netflix o liknande också.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329491 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ge bort DVD-filmer till Hasse?
Har ingen DVD-spelare. Tittar på filmer på SVT-play och Viddla via biblioteket.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329494 av Richard
Ja just det, SVT Play o biblioteket finns ju också.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329514 av Fantasio
Svår fråga, Richard.

Jag köper filmer, men nu var det ett bra tag sedan. Då blev det de nya Star wars-filmerna. Har några hundra filmer liggandes.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329516 av Koltrast
Jag skulle vilja samla på VHS filmer igen : )

Drömma får man 

Richard, är Hasse också på Viska?
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329522 av Richard
Nä, jag tror inte Hasse är med här. Det är en kompis från Spiran (min dagliga verksamhet).