Är det någon här som samlar eller lyssnar på LP skivor?

Mer
3 år 1 månad sedan #1329980 av hans52
Vet att det går att köpa både skivor och gramofon spelare, tycker att själva känslan att lägga nålen på skivan höra lite knaster går förlorad med CD eller spotify.
Vilket föredrar ni?
Mer
3 år 1 månad sedan #1329987 av Nissegossen
Hade flera vinylspelare som fungerade en i Skåne som hade sin Mamma i Göteborg fick först en som gick sönder senare en till. Jag hade en stereo själv med vinyl samt dubbel kasset och radio, de slängde den vid saneringen samt de vinylskivor jag hade. Eftersom jag sällan spelade vinyler fick flera plocka med sig skivor jag hade, vad de gillade nu är det väl tur det, jag har varken spelare eller skivor kvar. Äger inga DVD eller CD oinspelade CD har jag och en Stereo med CD-växlare samt att jag kan utnyttja datorerna att spela antingen CD eller DVD på, inte en DVD heller ingen film ingenting.


Kanske några ligger i CD-växlaren

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1329993 av Nobel
Saknar LP-knastret till gamla psykedeliska rock-låtar.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Nobel.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329996 av 1Dave
Har en Bob Marley samling bland annat på LP, lyssnade en del för nått år sen men blivit mindre senaste.

/Dave
Mer
Mer
3 år 1 månad sedan #1330043 av Cosmos
De där spelarna är bara skit. Man kanske vill höra lite knaster på LP-skivorna men inte BARA knaster. Det skränar och skär i bådei öronen och själen. Själv har jag en ganska bra skivspelare, Denon  och avnjuter både raspiga och utmärtkta LP i mina Celestion golvhögtalare. Musik är så viktigt för mig att jag gärna lägger lite extra pengar på utrustningen.

Har ett par hundra LP-skivor och jag spelar dem gärna. Har även en mindre mängd singlar som kanske är värda en slant. De värsta med vinylskivorna är fodralen. De slits ganska fort och får även rödvins- och ölfläckar. Dessutom älskade min Selma, tidigare katt, att vässa klorna på kanten av skivkonvoluten. Sture gillar mer min röda skinnsoffa som nu sett sina bättre dagar.