Skillnad på Theralen och Theralen?

Mer
16 år 3 månader sedan #106038 av Aspergergirl
Nu har jag pratat med min pedagog som i sin tur pratat med min läkare, om mina sömnproblem. Jag trodde inte att jag skulle få någon medicin för sömnen (mer än Nozinan som jag redan har) så jag borde känna mig glad nu när jag faktiskt får något. Jag ska få utskrivet Theralendroppar att ta på kvällen innan jag kryper i säng. MEN jag ÄR inte glad. När jag var inlagd senast fick jag sådana droppar mot ångest, men det gav bara ytterst liten effekt. Jag har inget som helst hopp om att de ska hjälpa mig att somna. Jag kan också tillägga det att jag NU tar Theralentabletter på kvällen och har så gjort i några månader. Jag känner mig trött av dem men somna går f*n inte! Därför undrar jag vad som skiljer droppar och tabletter åt??? Jag fattar liksom inte. Det är ju samma styrka man tar! (40 mg) Min gissning är att droppar ger lite snabbare effekt men annars borde väl medicinen vara densamma? Eller har jag fel? /A
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #106042 av vnv
Svar från vnv i ämnet Skillnad på Theralen och Theralen?
Jo, dropparna ger snabbare effekt....
Men i grunden är det ju samma medicin så jag förstår din tvekan.....
Dessutom smakar flytande Theralen vidrigt... :cry:

Tycker du borde fått Stillnoct, Propavan eller Imovane!

/vnv
Mer
16 år 3 månader sedan #106049 av Aspergergirl

vnv skrev: Jo, dropparna ger snabbare effekt....
Men i grunden är det ju samma medicin så jag förstår din tvekan.....
Dessutom smakar flytande Theralen vidrigt... :cry:

Tycker du borde fått Stillnoct, Propavan eller Imovane!

/vnv


Mmmm, vet hur flytande Theralen smakar då jag fick det när jag var inlagd. Fy sjutton vad äckligt! Men man får väl plåga sig och ta det om det nu kan hjälpa mig att sova!

Men något större hopp om att det ska hjälpa har jag inte. Jag önskar att jag fick Stilnoct eller allra helst Flunitrazepam. Men men.... nu får jag ta det som erbjuds så får vi se hur det går. /A
Mer
16 år 3 månader sedan #106054 av Nissegossen
Håller med om att flytande smakar äckligt!
Hur många tabletter tar du till natten? Har själv lov att ta sex till åtta, men det räcker med högst fyra för att jag skall sova!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 månader sedan #106055 av Aspergergirl

Nissegossen skrev: Håller med om att flytande smakar äckligt!
Hur många tabletter tar du till natten? Har själv lov att ta sex till åtta, men det räcker med högst fyra för att jag skall sova!


Jag tar åtta tabletter (motsvarar 1 ml flytande) men sover ändå inte! :cry: /A
Mer
16 år 3 månader sedan #106070 av Mysterio

Aspergergirl skrev:

Nissegossen skrev: Håller med om att flytande smakar äckligt!
Hur många tabletter tar du till natten? Har själv lov att ta sex till åtta, men det räcker med högst fyra för att jag skall sova!


Jag tar åtta tabletter (motsvarar 1 ml flytande) men sover ändå inte! :cry: /A


Pröva en promenad i rask takt och bli fysiskt trött, ta sedan en varm dush och en kopp choklad eller te samt en macka. Kommer garranterat bli lättare att sova då.