LY2140023 kanske inte nåt att vänta på

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #204882 av
www.schizophrenia.com:8080/jivef ... geID=90045

Läste i artikeln att LY2140023 inte var effektivare än placebo i detta test, vilket inte är bra. Jag hade hoppats på den här medicinen, men efter att ha läst detta började jag tvivla.
Mer
14 år 11 månader sedan #205113 av Admin1
Vi har haft exakt samma nyhet här på Viska:
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... psykotikum
Jag tror att preparatet kan ha effekt och att det var något fel med undersökningen. Notera att enligt undersökningen gav heller inte Zyprexa bättre effekt än placebo. Troligen har preparatet samma effekt som Zyprexa och en tidigare undersökning kom fram till det.
Mer
14 år 11 månader sedan #205424 av Zoidar
Är du säker på att zyprexa inte hade bättre effekt än placebo i den testen. Vad jag kunde se står det ingenting om det i artikeln.

Om det stämmer så måste något gått snett i testen, det e ju helt klart.

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 11 månader sedan #205482 av Admin1
zoidar,

Jag har nog rätt, så här skriver Reuters:

In Study HBBI, neither LY2140023 monohydrate, nor the comparator molecule olanzapine, known to be more effective than placebo, separated from placebo. In this particular study, Lilly observed a greater-than-expected placebo response, which was approximately double that historically seen in schizophrenia clinical trials.

www.reuters.com/article/pressRel ... RN20090329
Mer
14 år 11 månader sedan #205731 av Zoidar
Då kanske medicinen ändå kan vara något. Tackar Admin!

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 11 månader sedan #205778 av Admin1
Det skall finnas ett par preparat till med liknande effekt under utveckling och de anses vara ännu bättre än detta.